printlogo


با وجود پرداخت مابه‌التفاوت ارزی؛
«هیوندا»های کرمان موتور ترخیص نشد
«هیوندا»های کرمان موتور ترخیص نشد
کد خبر: 1010
به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، مابه‌التفاوت ارزی ۱۰۴۸ دستگاه از خودروهای متوقف در گمرک پرداخت و تمام امور ترخیص آنها انجام شده است، اما به دلیل اتمام مهلت مصوبه دولت این خودروها امکان خروج از گمرک را پیدا نکرده‌اند.
مهدی دادفر، اظهار کرد: این خودروها وارد شده و همه اقدامات لازم اعم از پرداخت مابه‌التفاوت، ترخیص و حتی گواهی‌نامه گمرکی نیز صادر شده است اما به دلیل اینکه اعتبار مصوبه دولت برای ترخیص خودروها از گمرک تمام شد، به زمان مصوبه نرسید و نتوانستند ترخیص شوند.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: از این تعداد خودرو، حدود ۱۰۰۰ دستگاه هیوندا سونوتا متعلق به شرکت کرمان‌خودرو و ۴۸ دستگاه متعلق به سایر شرکت‌ها ازجمله گری‌مارکت است. حتی اگر این ۱۰۰۰ دستگاه نیز ترخیص شوند، تنها مشکل شرکت کرمان‌خودرو حل خواهد شد؛ اما سایرین همچنان دچار مشکل خواهند ماند.

وی اظهار کرد: رامک‌ خودرو یکی از ارکان اساسی مشکلات است که بالغ بر ۱۰۰۰ دستگاه خودرو در گمرک داشته و اظهار نیز کرده است که با توجه به اتمام زمان مصوبه نتوانسته خودروهای خود را ترخیص کند. در حال حاضر رامک بسیار مشکل‌ساز شده است که مشکلات حقوقی داشته و مردم از آن طلبکار هستند.

دادفر با بیان اینکه تا زمانی که مصوبه ترخیص خودروها از سوی دولت تمدید نشود، این خودروها با وجود اینکه مابه‌التفاوت نرخ ارزشان نیز پرداخت شده، ترخیص نمی‌شوند، تصریح کرد: مذاکرات و مکاتبات بسیاری در این زمینه انجام شده اما هنوز اتفاقی برای تمدید زمان مصوبه رخ نداده است. این خودروها خود منابع درآمدی برای دولت است اما نمی‌دانیم که چرا اتفاقی در این زمینه نمی‌افتد.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: آنچه که به نظر می‌رسد، گمرک موافق تمدید زمان مصوبه و ترخیص خودروها است. دستوالعمل خروج مجدد تنظیم شده، رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدگان، رییس سازمان توسعه تجارت، معاونت اقتصادی معاون اول رییس‌جمهور و گمرک نیز هریک نظرات خود را بیان کرده‌اند و نظرات در نهایت به اتاق وزیر صنعت رسیده است اما از آنجا خارج نشده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1010