printlogo


پرفروش‌ترین و کم‌فروش‌ترین رنگ‌های خودرو
پرفروش‌ترین و کم‌فروش‌ترین رنگ‌های خودرو
کد خبر: 1016
رنگ خودرو همانند طراحی، امکانات و مشخصات فنی در هنگام خرید مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد، از این رو قصد داریم میزان تاثیر رنگ ماشین در خرید و فروش آن را مورد بررسی قرار دهیم. از این رو قصد داریم در این مقاله شما را با بهترین و بدترین رنگ ماشین آشنا کنیم و میزان تاثیر آن‌ها در خرید و فروش وسایل نقلیه را مورد بررسی قرار دهیم.

 رنگ خودرو همانند طراحی، امکانات و مشخصات فنی در هنگام خرید مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد، از این رو قصد داریم میزان تاثیر رنگ ماشین در خرید و فروش آن را مورد بررسی قرار دهیم.

رنگ خودرو چقدر در فروش آن تاثیرگذار است؟

برای بسیاری از مصرف‌کنندگان طراحی جزو مولفه‌های اصلی برای خرید خودرو محسوب می‌شود و رنگ خودرو در جذابیت آن نقش اساسی را ایفا می‌کند؛ چراکه یک خودرو با طراحی زیبا اگر از رنگ خوبی بهره نبرد، بدون شک برای مالکان جذابیتی نخواهد داشت.

از این رو قصد داریم در این مقاله شما را با بهترین و بدترین رنگ ماشین آشنا کنیم و میزان تاثیر آن‌ها در خرید و فروش وسایل نقلیه را مورد بررسی قرار دهیم.

نارنجی

رنگ خودرو چقدر در فروش آن تاثیرگذار است؟

تاثیر در قیمت: ۲۰.۴ درصد

خریداران خودرو‌هایی با رنگ نارنجی باید بدانند که این رنگ جذاب قیمت آن را ۲۰.۴ درصد افزایش می‌دهد. البته این موضوع برای مشتریان بازار آمریکا صدق می‌کند و در بازار ایران آنچنان خودرو‌هایی با رنگ نارنجی عرضه نمی‌شود و به همین دلیل هزینه زیادی برای آن در نظر گرفته نخواهد شد.

بنفش

تاثیر در قیمت: ۱۴.۹ درصد

رنگ بنفش برای خودرو بسیار نادر است و اکثر خودروسازان این رنگ را برای خودرو‌های لوکس خود در نظر می‌گیرند. برای مثال شرکت خودروسازی دوج محصول دوج چلنجر را با رنگ بنفش به بازار عرضه می‌کند. البته متقاضیان خودرو‌هایی با رنگ بنفش باید بدانند که این رنگ باعث می‌شود قیمت خودرو ۱۴.۹ درصد افزایش پیدا کند.

قرمز

تاثیر در قیمت: ۵.۴ درصد

این روز‌ها خودرو‌هایی با رنگ قرمز مخاطبان بسیار کمی دارند و مالکان خودرو‌هایی با این رنگ باید برای فروش محصول خود وقت زیادی را صرف کنند، اما در بازار آمریکا خودرو قرمز همچنان طرفدار دارد و رنگ قرمز باعث افزایش ۵.۴ درصدی قیمت خودرو می‌شود.

سبز دودی یا آبی مایل به سبز

تاثیر در قیمت: ۴.۴ درصد

از خاص‌ترین و کمیاب‌ترین رنگ‌های خودرو می‌توان به سبز دودی اشاره کرد که البته این رنگ برخلاف دهه ۹۰ میلادی این روز‌ها آنچنان محبوب نیست و مشتریان کمی دارد. با این وجود برای خرید یک خودرو با رنگ سبز دودی می‌بایست ۴.۴ درصد پول بیشتری را پرداخت کنید.

سفید

رنگ خودرو چقدر در فروش آن تاثیرگذار است؟

تاثیر در قیمت: ۳.۵ درصد

اینکه رنگ سفید باعث افزایش قیمت خودرو شود کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما مشتریان آمریکایی با خرید یک خودرو سفید رنگ باید ۳.۵ درصد هزینه بیشتری نسبت به قیمت متوسط آن پرداخت کنند.

سبز

تاثیر در قیمت: ۲.۹ درصد

برخلاف تصور ما رنگ سبز نیز باعث افزایش قیمت خودرو می‌شود. هرچند بعید به نظر می‌رسید در این لیست شاهد رنگ سبز باشیم، اما این خودرو قیمت خودرو را ۲.۹ درصد افزایش می‌دهد.

زرد

تاثیر در قیمت: ۱.۹ درصد

بسیاری از خودروسازان محصولات خود را به همراه رنگ زرد به بازار عرضه می‌کنند. از این رو اگر قصد دارید خودرویی را خریداری کنید که رنگ جذابی را داشته باشد و همچنین قیمت زیادی به خاطر رنگ آن پرداخت نکنید، خرید خودرو زرد رنگ را پیشنهاد می‌کنیم؛ چراکه رنگ زرد فقط باعث افزایش قیمت ۱.۹ درصدی می‌شود.

رنگ صورتی

تاثیر در قیمت: ۱- درصد

با توجه به اینکه رنگ صورتی باب میل مردان نیست و به نوعی یک رنگ بسیار خاص محسوب می‌شود، در معاملات تاثیر چندانی نخواهد داشت. از این رو برای خرید آن نیازی به پرداخت اضافه نیست و همچنین در فروش آن نیز با ضرر زیادی مواجه نخواهید شد.

آبی

رنگ خودرو چقدر در فروش آن تاثیرگذار است؟

تاثیر در قیمت: ۲.۷- درصد

رنگ آبی در میان مشتریان دارای جذابیت بوده و گستردگی آن در بازار نیز باعث شده است تا هنگام خرید آن ۲.۷ درصد هزینه کمتری را پرداخت کنید. از این رو رنگ آبی خودرو در معامله می‌تواند یک نقطه مثبت باشد.

خاکستری

تاثیر در قیمت: ۲.۸- درصد

با توجه به اینکه برخی از رنگ‌های خاکستری نسبت به سایر رنگ‌های دارای تفاوت‌هایی هستند، اما این رنگ خنثی در میان مشتریان محبوب بوده و به همین دلیل در معامله آن متضرر نخواهید شد.

قهوه‌ای

تاثیر در قیمت: ۳.۳- درصد

رنگ قهوه‌ای باب میل بسیاری از مشتریان نیست و به همین دلیل مالکان فعلی این خودرو‌ها به ناچار پس از مدتی خواهان فروش آن با قیمت کمتری می‌شوند که به همین دلیل می‌توان آن‌ها را با کاهش ۳.۳ درصدی خریداری کرد.

سیاه

تاثیر در قیمت: ۴.۴- درصد

مشتریان رنگ سیاه را بهترین انتخاب برای خودرو می‌دانند، اما نگهداری از خودرو سیاه رنگ دشوار بوده و مالکان باید در نگهداری از آن نهایت دقت را داشته باشند. از سویی به دلیل فراوان بودن این رنگ در بازار، می‌توان آن را در معاملات با کاهش ۴.۴ درصدی نسبت به قیمت متوسط خریداری کرد.

نقره‌ای

تاثیر در قیمت: ۱۳.۷- درصد

بدون شک رنگ نقره‌ای و دو رنگ بعدی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود برای مالکان ضرر بیشتری به همراه خواهند داشت. مالکان خودرو‌هایی با رنگ نقره‌ای باید آن‌ها را با ۱۳.۷ درصد کاهش قیمت به مشتریان به فروش برسانند.

طلایی

رنگ خودرو چقدر در فروش آن تاثیرگذار است؟

تاثیر در قیمت: ۱۵.۸- درصد

رنگ طلایی در دهه ۷۰ میلادی به عنوان محبوب‌ترین رنگ خودرو محسوب می‌شد و مشتریان برای خرید خودرویی با چنین رنگ قیمت زیادی را پرداخت می‌کردند، اما در حال حاضر رنگ طلایی محبوبیت خود را از دست داده است و مالکان هنگام فروش باید قیمت آن را تا ۱۵.۸ درصد کاهش دهند.

بژ

تاثیر در قیمت: ۲۴.۳- درصد

رنگ بژ جزو بدترین رنگ‌ها محسوب می‌شود که کمتر کسی خواهان یک خودرو با رنگ بژ است، اما بعضا برخی از مشتریان این خودرو را از کارخانه با رنگ بژ سفارش می‌دهند که همین مالکان در زمان فروش می‌بایست آن را با کاهش قیمت ۲۴.۳ درصدی به فروش برسانند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1016