printlogo


در کارگروه توسعه صادرات استان،مطرح شد
ناهمخوانی آمار صادرات با ظرفیت های استان کرمان
ناهمخوانی آمار صادرات با ظرفیت های استان کرمان
کد خبر: 1028
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان در کارگروه توسعه صادرات استان،گفت: ۵۰۰ میلیون دلار صادرات استان کرمان نسبت به ظرفیت های استان عدد کمی است و باید ظرفیت های صادرات استان تعریف و افزایش داده شود.
سیدمهدی طبیب‌زاده در کارگروه توسعه صادرات استان کرمان اظهار کرد: عمده کالای صادراتی استان پسته است و امسال با توجه به پیش بینی تولید پسته، اما هنوز کار صادرات به شکل جدی آغاز نشده است.وی افزود: اگر به همین روال پیش برود، بخش کمی از پسته موجود صادر می شود که استان مشکل پیدا می کند و  باید جلسه ای با حضور صادرکنندگان برگزار تا کار انجام شود و پسته نماند.طبیب زاده در ادامه تصریح کرد: ۵۰۰ میلیون دلار صادرات استان کرمان نسبت به ظرفیت های استان عدد کمی است و باید ظرفیت های صادرات استان تعریف و افزایش داده شود.

کارنامه صادرات و واردات استان کرمان در نیمه اول 98
رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: پیش بینی می‌کنیم صادرات استان تا پایان سال به بیش از یک میلیارد دلار برسد.
محمدرضا قوام در کارگروه توسعه صادرات استان کرمان اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۶ هزار و ۶۳۰ تن صادرات بخش کشاورزی استان به ارزش ۲۰۲ میلیون دلار، بخش معدن ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن با ارزش ۲۵ میلیون دلار و صنعت ۱۶۰ هزار تن صنعت به ارزش ۳۵ میلیون دلار بوده است.وی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از ۱۹۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۶۳ میلیون دلار صادرات در نیمه نخست امسال داشته ایم، افزود: پسته و مغز پسته، خرمای خشک و تازه، سیمان، کاشی و سرامیک، مصنوعات مسی، روغن خوراکی، نانوکامپوند، سنگ و کنسانتره مولیبدن، از اقلام عمده صادراتی استان بوده و این آمار مربوط به گمرکات رسمی استان کرمان است.
قوام با بیان اینکه میزان صادرات از سایر گمرکات نیز ۸۷۳ هزار تن به ارزش بیش از ۲۵۸ میلیون دلار بوده است بیان کرد: صادرات پسته در نیمه دوم سال اوج می گیرد و پیش بینی می کنیم صادرات استان تا پایان سال به بیش از یک میلیارد دلار برسد.
رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت استان کرمان گفت: سال گذشته یک میلیارد و ۱۳ میلیون دلار صادرات استان بوده که حدود ۵۰۰ میلیون دلار آن از گمرکات استان صادر شده اما در سال ۹۷ به دلیل کاهش تولید پسته، آمار صادرات کاهش زیادی داشت.وی با اشاره به واردات ۴۵۷ میلیون دلاری استان کرمان در نیمه نخست سال جاری افزود: اجزاء و قطعات خودرو، سایر لوازم و ماشین آلات صنعت و مکانیک، الیاف آکرلیک، ماشین آلات راهسازی و کشاورزی، انواع نخ غیرپنبه ای و ... از اقلام عمده وارداتی به استان کرمان است.
قوام در ادامه با بین اینکه واردات ۶ ماهه امسال ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. ضمن اینکه بیش از ۸۰ درصد واردات استان در گمرک بم و مربوط به خودروسازان است تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال با توجه به آمار گمرکات استان کرمان تراز تجاری ۱۹۴ میلیون دلار منفی است اما با احتساب آمار سایر گمرکات تراز تجاری ۶۳ میلیون دلار مثبت خواهد بود.
رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت استان کرمان بیان کرد: در ۵ ماهه امسال ۶۸ کارت بازرگانی جدید در استان صادر و ۱۲۵ کارت تمدید شده است. ضمن اینکه در کارت های جدید بازرگانی امکان واردات وجود ندارد.
وی در ادامه با اشاره به واگذاری ثبت سفارش واردات کالا از دی ماه سال ۹۷ به استان افزود: از دی ماه سال قبل تاکنون ۲۹۲۰ پرونده دریافتی داشته ایم که ۲۷۲۰ مورد رسیدگی و تایید نهایی شده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1028