printlogo


از تالار چه خبر؟
معامله ۱۲۰۰ تن پسته در بازار آتی بورس کالا
معامله ۱۲۰۰ تن پسته در بازار آتی بورس کالا
کد خبر: 1042
معاملات امروز بازار آتی در حالی به پایان رسید که معامله گران با انعقاد ۱۱ هزار و ۹۸۰ قرارداد آتی پسته فندقی ۳۲-۳۰ ارزشی بیش از ۱۳۴۶ میلیارد ریال را رقم زدند که این تعداد قرارداد منعقده معادل دادوستد نزدیک به ۱۲۰۰ تن پسته در بورس کالای ایران است.
 در جریان معاملات امروز در نماد پسته با اقبال سرمایه گذاران و بازیگران بازار آتی شاهد انعقاد ۱۱ هزار و ۹۸۰ قرارداد به ارزش ۱۳۴۶ میلیارد و ۵۹ میلیون ریال بودیم و هر کیلوگرم از محصول پایه در آخرین معامله به رقم ۱۰۹ هزار تومان دادوستد شد. قیمت هر کیلوگرم پسته در قالب معاملات آتی در بالاترین سطح به رقم ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان رشد کرد و در پایین ترین قیمت به رقم ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.
تعداد ۸۶۷ قرارداد آتی زعفران رشته ای نیز برای سررسید آبان ۹۸ منعقد گردید که ارزش حدود ۵ میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریالی را رقم زد. حجم قراردادهای آتی زعفران نگین برای تحویل در آبان ماه ۹۸ نیز به رقم ۶۶۷۱ قرارداد رسید و ارزش ۵۲ میلیارد ریالی را در پی داشت.
در نماد زیره سبز تحویل آبان ۹۸ تعداد ۱۰۳۸ قرارداد به ارزش نزدیک به ۳۳ میلیارد ریال منعقد شد. در سررسید آذر ماه قرارداد آتی زیره سبز نیز معامله گران با انعقاد ۲۲۰۲ قرارداد ارزش ۷۰ میلیارد و ۹۹۷ میلیون ریالی را به ثبت رساندند.
در پایان این گزارش می افزاید، همسو با رونق معاملات در قرارداد آتی پسته، بازار گواهی سپرده کالایی این محصول نیز امروز معاملات با حجم قابل توجهی را سپری کرد؛ بطوریکه معامله گران در این بازار شاهد معامله ۲۱ هزار و ۳۰۴ گواهی معادل بیش از ۲۱ تن پسته فندقی ۳۲-۳۰ بودند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1042