printlogo


فرماندار شهرستان انار:
۱۷ هزار تن پسته در انار برداشت شد
۱۷ هزار تن پسته در انار برداشت شد
کد خبر: 1086
به گفته فرماندار شهرستان انار به رغم نوسانات دمایی و گرمای هوا، حدود ۱۷ هزار تن پسته از سطح ۲۰ هزار هکتار از باغات این شهرستان طی سال جاری برداشت شد.

علی زهرودی افزود: شهرستان انار از نقاط حاصلخیز پسته کاری در کشور محسوب می شود و بیشترین محصول پسته در ارقام اکبری، کله قوچی، فندقی، احمدآقایی و اوحدی در این منطقه، بدست می آید.

وی با اشاره به برگزاری جشن پسته اکبری در شهرستان انار افزود: این آیین با حضور جمعی از میهمانان داخلی و خارجی، مسئولان، کشاورزان، پژوهشگران، تولیدکنندگان و تجار روز پنجشنبه نهم آبان در این شهرستان برگزار می شود.

فرماندار انار تصریح کرد: همچنین در حاشیه جشن پسته نمایشگاه محصولات، ادوات و تجهیزات بخش کشاورزی، صنایع دستی و غذایی و عرضه محصول پسته در ۳۹ غرفه برپا می شود.

وی تاکید کرد: اجرای برنامه های شاد و متنوع با حضور گروه های فرهنگی و هنری، اجرای ورزش های بومی و محلی و مسابقات طناب کشی از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در جشن پسته اکبری است.

زهرودی با اشاره به جاذبه های تاریخی و طبیعی شهرستان انار افزود: در طی برگزاری جشن تور انارگردی نیز توسط بخش خصوصی اجرا می شود و از سایت فروش آنلاین پسته اکبری نیز رونمایی خواهد شد.

شهرستان انار در فاصله ۲۱۰ کیلومتری شمال مرکز استان و مرز استان های یزد و کرمان واقع شده است.

مردم شهرها و روستاهای این منطقه عموماً در امور باغداری، کشاورزی فعالیت می کنند که عمده فعالیت آنان در به ثمر رساندن محصولات پسته است و اکبری اناری به عنوان مرغوبترین پسته ایران شناخته می شود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1086