printlogo


روحانی در مراسم افتتاح کارخانه احیا استیل بافت:
جایگاه دهم دنیا در تولید فولاد، باعث عزت ملی است
جایگاه دهم دنیا در تولید فولاد، باعث عزت ملی است
کد خبر: 1139
رییس جمهور کشورمان تاکید کرد: کسب رتبه ۱۰ دنیا در تولید فولاد و پشت سر گذاشتن کشورهایی همچون ایتالیا و فرانسه،به معنای غرور و عزت ملی است.دکتر روحانی در مراسم افتتاح رسمی کارخانه احیا استیل در شهرستان بافت گفت: باید سر هر میز مذاکره ای که برای منافع ملی ما ضرورت دارد، با افتخار به گفت و گو نشست.
روحانی با اشاره به اینکه شعار ما را به جایی نخواهد رساند، افزود: حفظ عزت و اقتدار ملی ما تنها در گرو کار و تلاش عملی امکانپذیر است.
وی با اشاره به اینکه زمانی تلاش صنعتگران نمود پیدا می‌کند خوشحالی ما هم مضاعف می‌ شود، اضافه کرد: این کارخانه سالانه ۸۰۰ هزار تن فولاد اسفنجی تولید می‌کند و هر یک از این طرح‌های بزرگ یک ضربه کاری به بدخواهان نظام است.
روحانی تصریح کرد: ایران مقتدر، توانمند و جوانان غیور، دانشمند و پرتلاش هر روز قدم جدیدی را بر می‌دارد و اینکه یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش کار و مجموعه سرمایه‌گذاری در فاز اول این کارخانه بوده است و اجرای فاز دوم آغاز شده، به معنای آن است ما با همه تلاش و توانمان راه توسعه و پیشرفت کشور را ادامه می دهیم.
رئیس جمهوری گفت: اینکه می گویم عزت ملی را حفظ کنیم و در برابر قدرت‌های دنیا بایستیم تنها با عمل کردن امکان‌پذیر است و اساس کار تلاش عملی و توانمندی ما را به ظهور رساندن است.
روحانی با بیان اینکه ما می‌توانیم نیازمندی‌های کشور را در بسیاری از زمینه‌های مختلف تامین و صادر کنیم گفت: باید اشتغال در خور فارغالتحصیلان دانشگاهی را ایجاد کنیم زیرا امنیت در سایه اشتغال نسل جوان ایجاد می شود.
وی با اشاره به افتتاح کارخانه توربین استان یزد با تلاش جوانان تحصیل کرده این مرز و بوم، تصریح کرد: صدها جوان در ساخت قطعات توربین‌ها کمک می‌کنند کار بسیار ارزشمندی است.
رییس جمهوری با بیان اینکه در استان کرمان و یزد شاهد افتتاح پروژه‌های عظیمی هستیم گفت: وزیر صنعت اعلام کرد که روز گذشته در استان یزد ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و وزیر نیرو اعلام کرد در بخش برق و آب این استان ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح شده به معنای آن است که دلگرم و بانشاط هستیم و آینده را با نشاط می‌بینیم.
روحانی با بیان ایکه مجوزهایی که برای تولید بخش‌ها و کارخانجات مختلف نسبت به سال گذشته افزایش داشته به معنی امید داشتن است زیرا اگر وجود نداشت افزایشی صورت نمی‌گرفت، تصریح کرد: تولید فولاد در دنیا ۳.۵ درصد و در ایران ۶.۵ درصد است یعنی اینکه در مسیر درست حرکت می‌کنیم.
وی با بیان اینکه مدیرعامل کارخانه فولاد بافت می گوید راه اندازی امروز این کارخانه در سایه برجام بوده است و آنهایی که نمی‌توانند این واقعیت را بدانند؛ باید خوب درک کنند، گفت: تمام تحولی که در پارس جنوبی در طول چند سال توانستیم افتتاح کنیم؛ بخاطر برجام بود و تمام کمپرسورها و بخش های مهم در گمرکات خوابیده بودند و با برجام راه آن ها باز شد.
روحانی تصریح کرد: قدرت دیپلماسی، قدرت علم، قدرت حرف زدن برای ما افتخار است.
وی با بیان اینکه قدرت دیپلماسی و قدرت علم و حرف زدن برای ما افتخار است گفت: قرآن به پیامبر مکرم اسلام ما فرمود: از طریق علم، درایت، منطق، حکمت، پند، موعظه و مجادله بهترین شکل به اسلام دعوت کن و اگر اسلام را بخواهیم معرفی کنیم راهش این است.
روحانی با اشاره به اینکه ما قدرت حکمت داریم و عالمان بزرگی در زمینه‌های مختلف در این کشور وجود دارد گفت: تحریم آمد و بخش‌هایی را باید خارجی‌ها برای ما راه‌اندازی می‌کردند که اکنون خودمان راه‌اندازی می‌کنیم و در سایه مقاومت از توانمندی‌های دنیا هم استفاده کردیم.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ما خطوط قرمزی داریم گفت: خط قرمز ما این است حقوق و عزت ملی ما در مسیری که حرکت می‌کنیم؛ محفوظ بماند و اینکه بنشینیم و برای منافع ملی در چارچوب عزت ملی حرف بزنیم، چیزی است که خداوند به ما امر کرده و راه ما بوده و پیامبر ما با همه حرف می‌زد و پیمان می‌بست و با کفار پیمان می‌بست و پیمان را می‌شکستند، دوباره پیمان می‌بست؛ راه این است و کسی که پیمان می‌شکند، ضرر می‌کند.
وی ادامه داد: کسی که پای عهد ایستاده، همیشه پیروز میدان است پس کار شما به معنای مقاومت ملت و مفهوم ایستادگی واقعی و به معنای آبادانی کشور است.
روحانی با اشاره به اینکه می‌توانیم در بخش‌های دیگر علمی، گردشگری و غیره در کشور کار کنیم تصریح کرد: خوشحال هستیم که امروز در رفسنجان یک پارک علم و فناوری را به مردم هدیه و قول دادیم که می‌تواند حرکتی بزرگ در کشور باشد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: در استان یزد نیز یک کارخانه نوآوری را برنامه‌ریزی کردیم که سال آینده افتتاح شود و باید جوانان تحصیلکرده دانشگاهی را به کار بگیریم
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1139