printlogo


با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد :
افتتاح همزمان ۱۱ طرح صنعتی و معدنی در استان کرمان
افتتاح همزمان ۱۱ طرح صنعتی و معدنی در استان کرمان
کد خبر: 1147
۱۱ طرح صنعتی و معدنی در سطح استان کرمان با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس با ارائه گزارش رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت به طور همزمان افتتاح شد.مجموع سرمایه‌گذاری ریالی برای ۱۱ طرح صنعتی و معدنی مورد افتتاح بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال و سرمایه گذاری ارزی بیش از ۵۷۰ میلیون یورو است و با بهره‌برداری از این واحدها برای بیش از هزار و ۶۹۲ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است .

این طرح ها به ترتیب شامل: افتتاح طرح اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه با ظرفیت تولید ۶۱۰ هزار تن در سال و اشتغال زایی ۹۲ نفر که سرمایه‌گذاری بیش از ۴۵۰ میلیارد به صورت ریالی و ۱۱۱ میلیون یورو به صورت ارزی بوده است.

همچنین افتتاح طرح افزایش ظرفیت تیکنر های باطله شماره ۱ و ۲ و اصلاح تیکنر های شماره ۴ مجتمع مس سرچشمه که باعث افزایش ظرفیت استحصال 5.7 میلیون متر مکعب آب بیشتر در سال از باطله کارخانجات تغلیظ خواهد بود.

طرح سوم که در این برنامه افتتاح رسید بهره برداری طرح نوسازی کوره اند و چرخ ریخته گری شرکت ملی صنایع مس ایران در مجتمع مس سرچشمه بود که امکان پالایش ۲۵۰ تن در هر سیکل کاری و ریخته گری ۵۰ تن در ساعت دارد و با سرمایه گذاری ریالی بالغ بر 39 میلیارد و ارزی ۷ میلیون یورویی انجام می‌شود.

افتتاح کارخانه اکسیژن شرکت جهان فولاد با ظرفیت 10 هزار مترمکعب اکسیژن در ساعت زمینه اشتغال ۲۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم آورده و سرمایه‌گذاری انجام گرفته در آن بالغ بر 24 میلیون یورو به صورت ارزی است.

طرح پنجم مورد افتتاح در این برنامه افتتاح طرح اولیه تولید بریکت سرد توسط شرکت جهان فولاد با تولید ۱۵۰ هزار تن در سال که برای ۳۰ نفر اشتغالزایی نموده و ضمن هزار و ۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری حدود ۶ میلیون یورو نیز سرمایه گذاری ارزی داشته است.

افتتاح ۴ پست برق در شهرستان سیرجان با تکنولوژی جی آی اس جهت تبدیل برق ۴۰۰ کیلووات به ۳۳ کیلو وات که زمینه‌ساز اشتغال برای ۶۲ نفر با سرمایه‌گذاری بالغ بر هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال بوده است

افتتاح طرح واحد خرد ایش توسط شرکت گهر زمین با ظرفیت تولید ۱۵ میلیون تن خوراک مورد نیاز خطوط کنسانتره سنگ آهن، اشتغالزایی ۳۰ نفره داشته و سرمایه‌گذاری ریالی آن ۱۰۰ میلیارد و ارزی آن ۶۲ میلیون یورو است.

افتتاح ۱۶ طرح تامین زیرساخت در حوزه انتقال آب، مواد و انرژی، بهبود کیفیت تجهیزات نوین کنترلی سنگ شکن و بازیافت آب توسط شرکت گل‌گهر در شهرستان سیرجان که زمینه‌ساز اشتغال مستقیم برای ۱۲۸ نفر است و سرمایه‌گذاری ریالی آن بالغ بر ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و ۶۶ میلیون یورو ارزی است.

افتتاح طرح های خدمات ماشینکاری و تولید مته شرکت قطعه گستر در کرمان با ظرفیت ماشین کاری فلزات و قطعات استاندارد قالب های فلزی به میزان ۸۰۰ تن در سال و تولید مته به تعداد ۱۱ میلیون عدد در سال که دارای ظرفیت اشتغال ۱۵۰ نفر بوده و سرمایه گذاری آن بالغ بر هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال بوده است.

افتتاح سیستم های هوشمند هشدار دهنده و بهینه سازی و مدیریت ناوگان معدن توسط شرکت ملی صنایع مس ایران در شهرستان رفسنجان با سرمایه‌گذاری ۳ میلیون یورویی دیگر طرح مورد بهره‌برداری در این مراسم بود.

افتتاح طرح آهن اسفنجی شرکت احیا استیل فولاد بافت با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن تولید آهن اسفنجی در سال که ضمن ۲۴۰ نفر اشتغالزایی سرمایه گذاری آن بالغ بر ۱۲۰ میلیون یورو و افتتاح طرح آهن اسفنجی در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در شهرستان سیرجان با ظرفیت تولید ۲ میلیون تن آهن اسفنجی در سال با تکنولوژی کاملا بومی سازی شده که برای ۲۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و سرمایه‌گذاری انجام شده در آن به صورت ریالی به میزان ۴ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال و ۷۱ میلیون یورو به صورت ارزی بوده است.

آخرین طرح مورد افتتاح در این مراسم خط ۱ ذوب و فولاد سازی شرکت جهان فولاد در شهرستان سیرجان با ظرفیت تولید سالیانه حدود ۱۰ میلیون تن، برای 730 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده و سرمایه‌گذاری ریالی آن بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو به صورت ارزی بوده است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1147