printlogo


نماینده مردم بم،مطرح کرد
مطالبات سررسید شده باغداران،دو سال تمدید شود
مطالبات سررسید شده باغداران،دو سال تمدید شود
کد خبر: 1177
نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس گفت: تا کنون هیچ اقدامی از سوی دولت در حمایت از کشاورزان خسارت دیده صورت نگرفته و اگر دولت حمایت کافی را نداشته باشد بسیاری از نخلستان‌ها از چرخه تولید خارج می‌شوند.

حبیب الله نیکزادی پناه عضو کمیسیون کشاورزی،آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص پرداخت خسارت به صاحبان نخلستان‌های استان کرمان، گفت: همانگونه که وزیر جهاد کشاورزی، ستاد مدیریت بحران، استاندار و سایر مسئولین اطلاع دارند به دلیل خشکیدگی خوشه و عدم تلقیح در روزهای ابتدایی بهار بیش از 80 هزار تن خرمای مضافتی بم دچار خسارت شد.

خسارت پرداختی بیمه متناسب با هزینه‌ها نیست

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتظار داشتیم پرداخت خسارت وارد شده به صاحبان نخلستان استان کرمان در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت در هیات دولت مطرح شود، ادامه‎ داد: تعداد بسیار زیادی از باغداران محصول خود را بیمه نکرده‌اند و از سوی دیگر میزان مبلغ پرداختی به باغداران متناسب با خسارت‌های وارد شده نیست.

مطالبات سررسید شده باغداران دو سال تمدید شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به دلیل پایین بودن خسارت پرداختی به باغداران پیشنهاد شد ستاد مدیریت بحران مابه‌التفاوت خسارت کشاورزان را به صورت بلاعوض پرداخت کند، عنوان کرد: همچنین پیشنهاد شد تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کشاورزان و باغداران قرار بگیرد و از سوی دیگر مطالبات سررسید شده باغداران در سال جاری برای دو سال تمدید شود.

خروج نخلستان‌های از چرخه تولید به دلیل عدم حمایت کافی دولت

وی با بیان اینکه متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی از سوی دولت در حمایت از کشاورزان خسارت دیده صورت نگرفته زیرا اگر دولت حمایت کافی را نداشته باشد بسیاری از نخلستان‌ها از چرخه تولید خارج می‌شوند و شاهد رونق تولید نمی‌شویم، عدم حمایت از تولید داخلی به نفع بازاریان و مصرف کنندگان نیست.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی  در پایان، گفت: وزیر جهاد کشاورزی و مدیریت ستاد بحران به موضوع پرداخت خسارت به باغداران خرما ورود و پیشنهاد‌های موجود در این زمینه را در هیات دولت مصوب کنند./

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1177