printlogo


پورابراهیمی با اشاره به بررسی مصوبه حذف ربح مرکب در مجمع تشخیص مصحلت:
امیدوارم مصوبه حذف سود مرکب در مجمع تایید شود
امیدوارم مصوبه حذف سود مرکب در مجمع تایید شود
کد خبر: 1193
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید امیدوارم مجمع تشخیص مصحلت با حذف سود مرکب موافقت کند تا گام مهمی برای حل مشکلات فعالان اقتصادی با توجه به شرایط کنونی و تحریم ها، برداشته شود.

محمدرضا پور ابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به ضرورت حذف سود مرکب، گفت: ابتدای سال جاری در نشستی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و روسای بانک‌ها مقرر شد؛ نحوه محاسبه سود و مطالبات بانکی به منظور وصول منابع بانکی و کاهش تعهدات مشتریان نظام بانکی که فعالان اقتصادی، کشاورزان و کارگران هستند، اصلاح شده و نحوه محاسبه سود از مرکب به ساده تبدیل شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حذف ربح مرکب از تسهیلات بانکی به مسائل شرعی نیز توجه شد، افزود: به منظور حذف سود مرکب، کمیسیون اقتصادی طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان را تدوین و تصویب کرد و نمایندگان طرح مذکور را با رأی بالایی به تصویب رساندند.

وی اظهار کرد: شورای نگهبان ایراداتی به این طرح وارد کرد، به همین دلیل کمیسیون اقتصادی مجلس به اصلاح طرح پرداخت و در این اصلاح مقرر شد؛ سود مرکب برای اشخاص حقوقی تا سقف 2 میلیارد تومان و برای اشخاص حقیقی تا سقف 500 میلیون تومان حذف شود، یعنی مجلس قلمرو مکانی و زمانی طرح را اصلاح کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: علیرغم اصلاح طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان، شورای نگهبان مجدد با آن مخالفت کرد که پس از اصرار مجلس، تعیین تکلیف آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار شد.

پورابراهیمی با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز به بررسی حذف سود مرکب می پردازد، تصریح کرد: امیدوارم مجمع، نظر مجلس را درباره طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان بپذیرد تا گام مهمی برای حل مشکلات فعالان اقتصادی با توجه به شرایط کنونی و تحریم ها، برداشته شود.

عضو  کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طرح مذکور کمک شایانی به کشاورزان، مردم عادی و فعالان اقتصادی می‌کند، گفت: از آنجایی که سقف تعهدات در این طرح مشخص شده است، امکان سوءاستفاده افراد وجود ندارد./

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1193