printlogo


نوسان بازارها در دو هفته قطعی اینترنت؛
گرانی ۸ درصدی دلار و طلا
گرانی ۸ درصدی دلار و طلا
کد خبر: 1197
دو هفته از قطعی اینترنت می‌گذرد، در طول این دوره بازارهای طلا و ارز بیشترین حساسیت را داشتند و سکه بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد، اما بازار سرمایه کمترین واکنش را از خود نشان داد.

دولت قیمت بنزین را از روز ۲۴ آبان ماه سال جاری گران کرد و از لیتری هزار تومان به لیتری سه هزار تومان رساند. اعتراضات به افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت سوخت فردای گران شدن بهای بنزین یعنی از روز ۲۵ آبان ماه آغاز شد و به دنبال آن، اینترنت نیز قطع شد.

اینترنت هرچند هنوز در برخی از استان‌ها به صورت کامل وصل نشده اما در تهران این قطعی به بیش از دو هفته نرسید.

در طول این دو هفته بازارهای مالی نوساناتی را تجربه کردند. سکه در این دوره بیشترین نوسان را داشته و بیشترین حساسیت قیمت در این فلز زرد رنگ رخ داده، به نحوی که بازدهی هشت درصدی را از آن خود کرده است.

قیمت سکه طرح جدید پیش از قطعی اینترنت روی رقم چهار میلیون و ۵۶ هزار تومان قرار داشت، در دو هفته‌ای که سپری شد ۳۲۶ هزار تومان به ارزش سکه افزوده شد و در روز هفتم آذر ماه به رقم چهار میلیون و ۳۸۲ هزار تومان رسید.

پس از سکه دلار با رشد ۹۰۰ تومانی بیشترین افزایش قیمت را داشته است. قیمت شاخص ارزی دو هفته قبل در کانال ۱۱ هزار تومان و روی نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

دلار آمریکا امروز پس از دو هفته به رقم ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده و بازدهی ۷٫۸ درصدی را برای خود به ثبت رسانده است.

طلای ۱۸ عیار نیز با رشد ۵٫۴ درصدی سومین بازار پربازده شد؛ افزایش قیمت هر گرم طلا در این دوره حدود ۲۲ هزار تومان است.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز ۲۳ آبان ماه یعنی یک روز پیش از افزایش قیمت بنزنین، روی نرخ ۴۱۱ هزار تومان قرار داشت و در پایان دوره مورد بررسی یعنی در رزو هفتم آذر ماه به رقم ۴۳۳ هزار تومان رسیده است.

اما در بین بازارهای مالی، بازار سرمایه کمترین رشد و نوسان را داشته است. شاخص کل بورس در طول دو هفته اخیر حدود چهار هزار واحد افزایش یافته است.

این شاخص در روز ۲۲ آبان ماه روی سطح ۳۰۷ هزار واحدی قرار داشت و در روز ششم آذر ماه با رشد چهار هزار واحدی روی سطح ۳۱۱ هزار واحدی بسته شد. بازدهی این بازار در طول دو هفته اخیر حدود ۱٫۳ درصدی است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1197