printlogo


هفته گذشته در بورس کالا به ثبت رسید؛
ارزش ۹۷۲۰ میلیارد ریالی معاملات سه قلوهای بازار آتی
ارزش ۹۷۲۰ میلیارد ریالی معاملات سه قلوهای بازار آتی
کد خبر: 1209
در جریان معاملات هفته گذشته بازار مشتقه بورس کالای ایران ۳۳۷ هزار و ۲۵۸ قرارداد آتی زعفران، زیره سبز و پسته با ۸ سررسید معاملاتی به ارزش ۹۷۲۰ میلیارد ریال منعقد شد تا رشد یک و ۱۴ درصدی حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته ماقبل به ثبت برسد.

طی معاملات هفته گذشته معامله گران تعداد ۳۳۷ هزار و ۲۵۸ قرارداد آتی را در حالی منعقد کردند که ارزش معاملات با رشد ۱۴ درصدی به رقم ۹۷۲۰ میلیارد و ۴۸۶ میلیون ریال رسید؛ حجم معاملات نیز نسبت به هفته پیش از آن با رشد یک درصدی همراه شد.

در جریان این معاملات ۵۶ هزار و ۲۶۳ قرارداد آتی پسته در دو سررسید آذر و بهمن ماه ۱۳۹۸منعقد شد که ارزش ۶۵۸۷ میلیارد و ۴۵۱ میلیون ریالی را در پی داشت. به این ترتیب دارایی پایه پسته بیشترین درصد از ارزش کل معاملات بازار آتی این هفته را از آن خود کرد.

۲۷۱ هزار و ۲۴۲ قرارداد آتی زعفران نگین نیز به ارزشی حدود ۲۸۹۸ میلیارد ریال در دو سررسید دی و اسفند ماه سال جاری منعقد شد.

ارزش انعقاد ۴۱۰۰ قرارداد آتی زعفران پوشال معمولی نیز به رقمی حدود ۳۱ میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریال رسید.

معامله گران در دو سررسید آذر و بهمن ماه امسال قرارداد آتی زیره سبز نیز تعداد ۵۶۵۳ قرارداد را به ارزشی نزدیک به ۲۰۳ میلیارد ریال منعقد کردند.

در پایان این گزارش می افزاید، در جریان معاملات هفته گذشته، دو سررسید معاملاتی قرارداد آتی پسته و نیز سررسید دی ماه قرارداد آتی زعفران نگین با اقبال معامله گران رو به رو شد و بازیگران آتی در نمادهای مذکور شاهد افزایش همزمان حجم و ارزش معاملات بودند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1209