printlogo


معاون بهره‌برداری شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر خبر داد:
رکورد جدید تولید آهن اسفنجی با طرح های اصلاحی
رکورد جدید تولید آهن اسفنجی با طرح های اصلاحی
کد خبر: 1213
معاون بهره‌برداری شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر از رکورد جدید تولید آهن اسفنجی در این شرکت، با طرح های اصلاحی منحصر به فرد و کاملا بومی خبر داد.

مهدی مکی آبادی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این شرکت با بهره گیری از دانش فنی مهندسی خود، اصلاحاتی در بخش های کوره اصلی، ریفورمر، پایپینگ و سبک و سیاق گاز احیایی انجام داد و توانست میزان تولید روزانه را از  ظرفیت اسمی 9600 تن به 10 هزار و 107 تن در 7 آذر 98 برساند.

وی ادامه داد: میزان دستیابی به ظرفیت اسمی استاندارد در کشور 85 درصد است اما در این واحد به 104.5 درصد رسید.

معاون بهره‌برداری شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با بیان اینکه واحدهای میدرکس در کشورهایی که از گاز برخوردار هستند اجرا می شود، تصریح کرد: کشورهای عربی استفاده کننده از این روش بیشتر استفاده کننده اند و چندان روی بهره وری کار نمی کنند و در نتیجه این طرح های اصلاحی می تواند در جهان منحصر به فرد باشد.

وی ادامه داد: این دستاورد قابل تعمیم به واحدهای آهن اسفنجی دیگر در کشور (به روش میدرکس) است.
مکی آبادی با بیان اینکه شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر دارای 2 مگامدول به ظرفیت های1.7 میلیون تن و 1.85 میلیون تن است گفت: مجموع ظرفیت تولید آهن اسفنجی شرکت با در نظر گرفتن تزریق اکسیژن 3 میلیون و 500 هزار تن است.

وی افزود: به رغم اینکه هنوز تزریق اکسیژنی در این واحدها انجام نشده، شاهد عبور از ظرفیت اسمی بدون تزریق اکسیژن هستیم.

معاون بهره‌برداری شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر خاطرنشان کرد: این دستاورد، حاصل تلاش کارکنان واحدهای بهره وری و تعمیرات و نیز حمایت های مدیران ارشد و هیات مدیره است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1213