printlogo


رئیس اتاق کرمان:
اتاق کرمان حلقه اتصال کسب و کارها می شود
اتاق کرمان حلقه اتصال کسب و کارها می شود
کد خبر: 1220
رئیس اتاق کرمان گفت: این مجموعه با تشکیل مدیریت کسب و کار و فعالیت مشاوران در این مدیریت، حلقه اتصال با کف کسب و کار خواهد شد.سیدمهدی طبیب‌زاده در جمع مشاوران مدیریت کسب و کار، افزود: در این طرح فعالان اقتصادی با مراجعه به مدیریت کسب و کار اتاق، مشکل و مسئله خود را مطرح، سپس اتاق موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می کند و بخش های اتاق مانند توسعه بازار و بهبود محیط کسب و کار، مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی، شورای گفت و گو و مرکز داوری در جریان کامل مشکلات بخش خصوصی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: مدیریت کسب و کار که به تازگی تشکیل شده مانند نهالی است که برای رسیدن به مرحله تکامل به مراقبت نیاز دارد و موفقیت در این زمینه با داشتن صبر، حوصله، پشتکار، جسارت، همت، تحمل، فداکاری و سماجت امکان پذیر است. طبیب زاده، بر آموزش و توانمندسازی در فعالیت های مدیریت کسب و کار برای حل مشکلات فعالان اقتصادی تاکید و اظهار کرد: همچنین از دانشگاه شهید باهنر کرمان درخواست می شود بازمهندسی اقتصاد استان را بررسی کند.

رئیس اتاق کرمان بیان کرد: بر اساس قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، مرکز مطالعات اتاق کرمان در هر فصل 200 پرسش نامه را با طرح پرسش از فعالان اقتصادی و بنگاه ها تکمیل می کند که 21 شاخص در آن در نظر گرفته شده و بر اساس آن به پایش محیط کسب و کار می پردازد. وی تصریح کرد: در کرمان 75 درصد مشکلات محیط کسب و کار در حوزه تامین مالی، تامین اجتماعی و مالیات است که در این رابطه در ابتدا بر روی حل مشکلات بانکی تمرکز و تا حدودی تغییر دیدگاه ایجاد کردیم.

طبیب زاده، مراحل دریافت مجوز برای سرمایه گذاری در استان را زیاد و این فرآیند را پیچیده عنوان کرد و افزود: استقرار پنجره واحد الکترونیکی دنبال می شود و قرار است درخواست برای دریافت مجوز به یک مکان ارائه و 9 دستگاه مربوطه بررسی های لازم را انجام دهند و سپس مجوزها از طریق همان محل و یکجا به سرمایه‌گذار ارائه شود.

در ادامه این نشست عضو هیات رئیسه اتاق کرمان گفت: ضرروت راه اندازی مدیریت کسب و کار در اتاق کرمان به دلیل مسئولیت این مجموعه برای پایش محیط کسب و کار احساس شد که البته ایران در جهان و کرمان در کشور رتبه مناسبی را در این زمینه ندارند. عباس جبالبارزی، بررسی مسائل در سه حوزه را عوامل کمک به بهبود محیط کسب و کار عنوان و خاطرنشان کرد: ایجاد مشکلات در امور جاری و روزانه مانند مسائل مالیاتی، بانکی و تامین اجتماعی که ممکن است بخشی از آنها به دلیل عدم آگاهی لازم فعالان اقتصادی اتفاق افتاده باشد یکی از این عوامل است.

وی سرمایه‌گذاری بدون در نظر گرفتن بازار و نبود آمار صحیح در عرضه و تقاضا و همچنین نشان دادن راهکار به صاحبان ایده و نخبگان را دو عامل دیگر در بهبود محیط کسب و کار دانست و گفت: خدمات و فعالیت های مدیریت کسب و کار اتاق کرمان برای تمامی فعالان اقتصادی و نه صرفا اعضای اتاق است. جبالبارزی گفت: در حال حاضر حدود 26 نفر به عنوان مشاور در این مدیریت فعال هستند که قصد دارند با کمک یکدیگر رتبه 17 کرمان در فضای کسب و کار کشور را ارتقا ببخشند.

مدیر کسب و کار اتاق کرمان نیز در این نشست گفت: امیدواریم در این بخش فرآیندهایی را تعریف و فضای مناسبی را ایجاد کرد تا هر فرد اقتصادی با مراجعه به اتاق کرمان بداند که مسئله و مشکل وی پیگیری و حل خواهد شد. حسن امیری افزود: تمامی فرآیندها در مدیریت کسب و کار به صورت الکترونیکی دیده شده و نظر کارشناسی، تجربه و دانش مشاوران می تواند این فعالیت ها را ارتقا ببخشد.    

دبیر مدیریت کسب و کار اتاق کرمان نیز در ادامه این نشست ارتقای رتبه محیط کسب و کار استان جزء سه استان برتر کشور را چشم انداز و بهبود این محیط را ماموریت اصلی این طرح عنوان کرد. عباس عسجدی، بیان کرد: مشاوره در حوزه های بیمه، بانک، مالیات، مسائل حقوقی، کار و امور اجتماعی، اخذ مجوزها، سرمایه گذاری، بازاریابی، کسب و کارهای نوین و صادرات به فعالان اقتصادی ارائه می شود. وی افزود: پیگیری روند اجرای قانون مستمر بهبود محیط کسب و کار، ارائه خدمات به فعالان اقتصادی، رصد نحوه رفع مشکل توسط دستگاه های اجرایی استان و ارائه گزارش، ارائه مشاوره تلفنی، حضوری، الکترونیکی و پیامکی از جمله فعالیت های این مدیریت در نظر گرفته شده است.

در این نشست جمعی از مشاوران به ارائه نظرات و پیشنهادات خود برای فعالیت بهتر مدیریت کسب و کار اتاق کرمان و حل مشکلات فعالان اقتصادی پرداختند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1220