printlogo


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در کرمان تشریح کرد
ظرفیت های کرمان در بازار سرمایه
ظرفیت های کرمان در بازار سرمایه
کد خبر: 1292
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سرمایه گذاری متنوع، بلندمدت، همراه با آموزش لازم، با کمک تحلیل و پرهیز از شایعات، به صورت بلندمدت در بازار سرمایه بیشترین بازدهی را دارد."شاپور محمدی" در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین مالی در بازار سرمایه در کرمان، به شرط‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: بازار سرمایه نسبت به بازارهای دیگر قواعد سرمایه‌گذاری دقیق‌تری دارد و به همین دلیل باید آموزش‌های مستمر در این بازار وجود داشته باشد که اتاق می تواند در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش های لازم در این زمینه همکاری کند.

وی با اشاره به اینکه تسهیل و سرعت بخشیدن وظیفه قانونی سازمان بورس است، بیان کرد: در بحث تامین مالی دو مسئله دسترسی و نرخ تامین مالی برای تولیدکننده بسیار مهم است و بازار سرمایه باید به هر دو مسئله کمک کند. محمدی، ادامه داد: انتشار اوراق بهادار برای شرکت های خصوصی اولویت نخست سازمان بورس است زیرا از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق در کشور، ۸۰ درصد دولتی و20 درصد خصوصی است که علاقمند به افزایش سهم بخش خصوصی در این زمینه هستیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، اظهار کرد: بازار سرمایه در سه سال اخیر رشد بسیار خوبی در اوراق داشته که بخشی از آن ناشی از پذیرش شرکت های جدید بوده و حدود ۷۰ شرکت به بورس اضافه شده است. وی با اشاره به اینکه ابزارهای بازار سرمایه ایران در بین تمام کشورهای اسلامی دنیا بیشتر است، گفت: بازار سرمایه در سال های اخیر تامین مالی جمعی را راه اندازی کرده که فرصت بسیار خوبی برای دانشگاهیان، هنرمندان و جوانان است. محمدی افزود: همچنین تا پایان امسال فروش استقراضی فراهم خواهد شد که باید برای استفاده از ابزارهای بازار سرمایه، فرهنگسازی و آموزش داده شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به ظرفیت های کرمان در بازار سرمایه اظهار کرد: زیره و پسته در بورس کالا عرضه می‌شود و برنامه‌ریزی‌ها برای عرضه خرما در بورس نیز در حال انجام است. وی بیان کرد: سال گذشته بورس کالای ایران بیشترین حجم معاملات را داشت، امسال نیز رشد مناسبی داشته و بورس اوراق بهادار گوی سبقت را از بورس کالا ربوده است.

بازار سرمایه بهترین راه تامین منابع است

در ادامه این همایش، رئیس اتاق کرمان گفت: در شرایطی که سیستم بانکی مشکلات فراوانی برای تامین مالی پروژه‌ها دارد، افراد علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری و توان ورود به این حوزه را ندارند و سرمایه گذاری خارجی و فاینانس نیز به سختی انجام می شود، بازار سرمایه می تواند بهترین راه تامین منابع برای پروژه ها باشد.

سیدمهدی طبیب زاده، با اشاره به اینکه کرمان به دلیل اجرای پروژه‌های مختلف به تامین مالی نیاز دارد، افزود: اتاق کرمان در راستای رسالت خود مباحث مربوط به تامین سرمایه را در اولویت فعالیت های خود قرار داده و با هدف بهبود محیط کسب و کار و توسعه صادرات فرامرزی، تلاش برای فعال شدن اقتصاد را آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اتاق از شفافیت در همه ارکان استقبال می کند و ورود به بورس را مقدمه شفافیت در همه اقدامات مالی می داند و به همین دلیل با علاقه و تمام توان در این زمینه همکاری خواهیم کرد. رئیس اتاق کرمان خطاب به مدیران بورس، با اشاره به اینکه از دیدگاه ما فرآیند فعالیت ها در بازار سرمایه پیچیده است، اظهار کرد: باید شرایط ورود بنگاه های بزرگ به بازار سرمایه تسهیل و تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط به عنوان پاشنه آشیل رکود نسبی پروژه ها، از این طریق  فراهم شود.

عرضه زغالسنگ در بورس خرید انحصاری این محصول را می شکند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: محصولاتی مانند مس، شمش، میلگرد، فولاد و آهن اسفنجی در بورس عرضه و پذیرش می شوند که درخواست افزایش کالاهای این حوزه به ویژه ماده معدنی زغالسنگ را مطرح کرده‌ایم زیرا این موضوع مسئله خرید انحصاری این محصول را می شکند. محمدرضا پورابراهیمی، با اشاره به اینکه استان در ظرفیت های سرمایه گذاری حوزه صنعت و معدن رتبه اول کشور و ۴۰ درصد ظرفیت معادن کشور را دارد، بیان کرد: اکنون در بازار سرمایه کشور ۱۰ درصد از ارزش کل فعالیت های بورس اوراق بهادار متعلق به ظرفیت پذیرفته شده شرکت های کرمانی است.

وی تصریح کرد: هزار و 600 بنگاه اقتصادی در استان کرمان فعال هستند که می توانند به صورت تخصصی ورود کنند و از مزیت های بازار سرمایه استفاده کنند که باید بستر لازم برای نقش آفرینی استان در بازار سرمایه فراهم شود. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لایجه بودجه سال ۹۹ کشور افزود: بخشی از ظرفیت بازار سرمایه در این بودجه دیده نشده در حالی که معتقدیم در شرایط جنگ اقتصادی باید تصمیماتی گرفته شود که از فعالیت، ساختار و پتانسیل هایی مانند بازار سرمایه بیشترین بهره برداری صورت گیرد.

در پایان این همایش پرسش های فعالان اقتصادی در حوزه بورس و اوراق بهادار مطرح و مدیران پاسخ های لازم را ارائه دادند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1292