printlogo


با حضور رییس اتاق کرمان؛
رئیس دفتر نمایندگی اتاق کرمان در سیرجان معرفی شد
رئیس دفتر نمایندگی اتاق کرمان در سیرجان معرفی شد
کد خبر: 1304
در نشستی با حضور فعالان اقتصادی، معاون فرماندار، نماینده مجلس، مدیران و مسئولان سیرجان، "حسین نجف آبادی پور" به عنوان رئیس دفتر نمایندگی اتاق کرمان در این شهرستان، معرفی شد.

 رئیس اتاق کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم "حمید حسام" رئیس سابق دفتر نمایندگی اتاق کرمان در سیرجان گفت: بسیار متاثر و متاسفیم که آن مرحوم به عنوان چهره‌ای محبوب و دوست داشتنی دیگر در کنار ما نیست و از وجود پر برکت او بهره‌مند نیستیم. سیدمهدی طبیب‌زاده، افزود: آقای نجف‌آبادی، فعال خوش‌نام اقتصادی، شخصیتی نجیب، خیر و توانمند هستند که امیدواریم با درایت ایشان، تحول جدی و فصل جدیدی در فعالیت های اقتصادی سیرجان آغاز شود.

وی ادامه داد: شهرستان سیرجان با تلاش همه فعالان اقتصادی، برخورداری از ظرفیت های خدادادی و همه عوامل توسعه در موقعیتی قرار دارد که همیشه می توان فعالیت و اقدام جدید در آن برنامه‌ریزی کرد و انجام داد. رئیس اتاق کرمان تصریح کرد: از افتخارات اتاق کرمان است که چهار عضو از 15 عضو هیات نمایندگان این مجموعه از فعالان اقتصادی خوش‌فکر سیرجان هستند و باید بیش از گذشته تلاش شود تا از ظرفیت های این شهرستان برای خلق ثروت استفاده کرد.

انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان تا پایان امسال

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: مرحوم حسام آخرت خود را با کارهای خیر و ماندگار تضمین کرد و در دنیا نیز الگو و سرمشق برای خانواده و دوستانش بود. شهباز حسن پور، از پذیرفتن مسئولیت توسط حسین نجف آبادی به عنوان رئیس دفتر اتاق کرمان در سیرجان با وجود مشغله کاری بسیار، قدردانی و اظهار کرد: اتاق کرمان در اقدامی ارزشمند، انسانی، اخلاقی و جوانمردانه بیش از یک سال پس از فوت مرحوم حسام صبر و بعد فرد جایگزین را معرفی کرد، در حالی که در بسیاری از سازمان‌ها و نهادها فقط منتظرند فردی برود و به سرعت فرد دیگری را جایگزین کنند.

وی به موضوع انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان اشاره و بیان کرد: دولت هیچ امکانی برای ورود به اینگونه پروژه‌های بزرگ ندارد و اگر قرار بود بحث انتقال آب با کمک دولت ها پیش رود همچنان در حد یک افسانه باقی می‌ماند اما خوشبختانه این طرح با تلاش سرمایه‌گذاران و پیمانکاران به مراحل پایانی خود رسیده که امیدواریم تا پایان امسال آب به سیرجان منتقل شود.

چهار هزار میلیارد تومان درآمد سالانه پسته سیرجان

در ادامه نیز معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار سیرجان، ضمن تبریک به آقای نجف آبادی و ابراز امیدواری برای حل بسیاری از مسائل و مشکلات بخش خصوصی در همه حوزه ها با حضور ایشان، برای مرحوم حسام نیز آرزوی غفران الهی و علو درجات کرد. محسن آرش، با بیان اینکه خداوند نعمت‌های خود در سیرجان را کامل کرده و در همه حوزه ها ظرفیت برای توسعه وجود دارد، گفت: 45 درصد سنگ آهن شناخته شده کشور در سیرجان وجود دارد که با انتقال آب به این شهرستان تا چند ماه آینده، سیرجان قطب تولید فولاد کشور خواهد شد و می تواند تا دو سال آینده 5 تا 6 میلیون تن فولاد تولید کند.

وی ادامه داد: در سیرجان چرخه کامل تولید فولاد از سنگ آهن تا شمش فولاد وجود دارد و همین موضوع مهم این محصول را دارای مزیت رقابتی خواهد کرد. آرش، با اشاره به اینکه سالانه حدود چهار هزار میلیارد تومان درآمد پسته شهرستان سیرجان است اما برای آن برنامه‌ریزی مناسبی صورت نگرفته است، اظهار کرد: از تشکیل شرکت‌های سهامی عام برای سرمایه گذاری در این حوزه و صنایع پایین دستی آن استقبال می کنیم تا بتوان سرمایه‌های بیشتری را به سمت تولید پیش ببریم.

گفتنی است در این نشست جمعی از فعالان اقتصادی و خانواده مرحوم حسام نیز حضور داشتند. مرحوم حسام، در مهرماه 97 به دلیل سانحه رانندگی به لقاء الله پیوست.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1304