printlogo


در نشست شورای شهر کرمان،مصوب شد
نام‌گذاری یک میدان و بلوار به نام سردار سلیمانی
نام‌گذاری یک میدان و بلوار به نام سردار سلیمانی
کد خبر: 1340
در نشست شورای شهر کرمان مصوب شد میدان پرواز که در ورودی فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان قرار دارد به نام سردار شهید سلیمانی نامگذاری شود.

در جلسه فوق‌العاده شورای شهر کرمان اعضای شورای شهر کرمان به اتفاق آراء مصوب کردند که بلوار ۴۵ متری شرقی - غربی (از پل شهید بهشتی –سیدی- تا میدان پرواز –فرودگاه-) به نام سردار شهیدقاسم سلیمانی نامگذاری شود که بخش زیادی از این محور احداث شده و مابقی در ادامه کار در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد.همچنین مصوب شد میدان پرواز نیز که در ورودی فرودگاه کرمان قرار دارد به نام سردار شهید سلیمانی نامگذاری شود.

همچنین از ورودی میدان بیرم آباد تا تقاطع گنبد جبلیه به نام سردارشهیدغلامحسین پورجعفری نامگذاری شد.بنابر مصوبه شورای شهر کرمان از پل ایثار تا پل شهید بادپا که اکنون به نام بلوار شاهد است، به نام ابومهدی المهندس نامگذاری شود.

سردار"حسین چناریان" عضو شورای شهر کرمان نیز در این جلسه بیان کرد: در پی شهادت سپهبد سلیمانی برکتی در وحدت و انسجام مسلمانان می بینیم و امیدواریم با شهادت و خون ایشان ریشه ظلم از منطقه برچیده شود."محمدجواد کامیاب" عضو دیگر شورای شهر کرمان در این جلسه با اشاره به رشادت های سپهبدشهید سلیمانی و بیان اینکه اصلا هیچ گونه نمی شود برای سردار سلیمانی جبران کرد، افزود: بهترین دوستان سپهبد سلیمانی در جنگ ایران و عراق شهید شدند اما ایشان به خاطر مردم این کشور تا پای جان ایستاد و شهید شد.

"رامین ارجمند" رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: ویژگی ها و شخصیت سردارسلیمانی وصف شدنی نیست، حال کسی که سراسر عمر و زندگی اش را در خدمت بگذراند را در خیال هم نمی توان تصور کرد و از دست دادن ایشان غم بزرگی بود که همه جامعه شیعیان جهان را فرا گرفت.

وی با تشکر از مردم ایران که تاکنون در شان سردارحاج قاسم سلیمانی در مراسم حضور یافته اند، گفت: حاج قاسم به هیچ گروه و دسته ای تعلق نداشت و انسان بزرگی بود که همه با وی ارتباط داشته و با وی مانوس می شدند.

ارجمند افزود: از همه کرمانی های عزیز دعوت می کنیم در مراسم تشییع سپهبد سلیمانی در کرمان شرکت کنند تا بتوانیم حماسه ای در کرمان بیافرینیم که به یادگار در تاریخ این استان بماند.

"میرحسینی" عضو دیگر شورای شهر کرمان در این نشست گفت: با مجاهدت های سردار سلیمانی در مبارزه با داعش، خاکریز اول از کشور دور شد و هیچ آسیبی به کشور ما نرسید و امروز مردم کشورهایی که حاج قاسم آنها را از داعش نجات داد نیز عزادار هستند.

وی افزود: سپهبد سلیمانی افتخار ما کرمانی ها است که این خطه چنین بزرگ مردی را پرورش داد که خادم همه مسلمانان جهان بود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1340