printlogo


نماینده مردم شرق استان کرمان خبر داد
تخصیص اعتبار برای مقابله با آفت زنجیره خرما
تخصیص اعتبار برای مقابله با آفت زنجیره خرما
کد خبر: 1346
نیکزادی پناه نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، گفت: آفت زنجیره خرما سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از محصول خرمای باغات شرق استان کرمان را از بین می‌برد.

حبیب الله نیکزادی پناه عضو کمیسیون کشاورزی،آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص تخصیص اعتبار 30 میلیارد ریالی دولت برای مبارزه با آفت زنجره خرما، گفت: ضمن تشکر از توجه ویژه وزارت حهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و دولت برای تخصیص اعتبار 3 میلیارد تومانی برای مبارزه با آفت زنجره خرما در شرق استان کرمان.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه در شهر بم با آفت زنجره خرما مواجه هستیم و خسارات بسیاری زیادی به محصول و درخت خرما وارد می‌شود  به همین دلیل نیاز است که هر ساله با این آفت خطرناک مقابله کنیم، تصریح کرد: پیگیری‌ها و تلاش بسیار زیادی صورت گرفت تا دولت اعتبار 3 میلیارد تومانی مبارزه با آفت خرما را تخصیص دهد.

این نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم خزانه در زمان کوتاهی اعتبار مبارزه با آفت زنجره خرما را در اختیار استان کرمان و جهاد کشاورزی این قرار دهد، ادامه داد: تخصیص به موقع اعتبار مبارزه با آفت زنجره خرما باعث می‌شود تا مقابله با این آفت در زمان مناسب آغاز و خسارت ناشی از آن به باغداران به حداقل برسد.

نیکزادی پناه با تاکید بر اینکه امیدواریم با تخصیص هرچه سریع‌تر اعتبارات عملیات مقابله با آفت زنجره خرما آغاز شود، عنوان کرد: آفت زنجره خرما هر ساله باغات خرما را مورد هجوم قرار می‌دهد و شته از شیره درخت استفاده می‌کند و نخل به مرور زمان ضعیف می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت :رقم مشخصی از میزان خسارت آفت زنجره خرما وجود ندارد اما می‌توان گفت هر ساله حدودا بین 15 تا 20درصد از محصول خرمای باغداران شرق استان کرمان به واسطه این آفت از بین می‌روند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1346