printlogo


معاون وزیر کار خبر داد
سامانه جامع روابط کار تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود
سامانه جامع روابط کار تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود
کد خبر: 1351
به گفته معاون وزیر کار سامانه جامع روابط کار هم اکنون در ۲۳ استان راه‌اندازی شده است و ظرف یک ماه آینده در سراسر کشور اجرایی می‌شود.
حاتم شاکرمی با اشاره به آخرین وضعیت راه اندازی سامانه جامع روابط کار که با هدف الکترونیکی ثبت قراردادهای کار و تنظیم روابط کارگر و کارفرما در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با شروع به کار این سامانه در سراسر کشور، تمامی دادخواست ها در این سامانه ثبت خواهند شد و اجازه ثبت قرارداد سفید امضاء را نخواهد داد.
وی شفافیت را موضوع اصلی راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار بیان کرد و گفت: برای استفاده از این سامانه همه کارگران و کارفرمایان کشور باید یکبار به پیشخوان دولت مراجعه و احراز هویت شوند و اطلاعات آنها ثبت شود. 
شاکرمی تاکید کرد: برای الکترونیکی کردن خدمات باید برخی از دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه اصلاح شود. با اصلاح این دستورالعمل‌های ناقص، قراردادهای منعقد شده بین کارگر و کارفرما شفاف می‌شود. 
سامانه جامع روابط کار از مهرماه ۱۳۹۷ با هدف شفافیت بیشتر به صورت آزمایشی فعالیت خود را در پنج استان شروع کرد. 
همچنین اعلام شد که با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار تمامی خدمات در حوزه روابط کار به صورت الکترونیکی و غیرحضور ارائه می‌شود و در نتیجه آن ارائه خدمات به این قشر از جامعه تسهیل می‌شود. 
برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع روابط کار در مرحله اول باید کارگر و کارفرما، با در دست داشتن کارت ملی و کارت پایان خدمت وظیفه (برای آقایان) به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. درگام بعد برای ثبت اطلاعات در این دفاتر باید پنج هزار تومان پرداخت شود و رمز عبور سامانه از طریق پیامک به متقاضی اعلام شود. سپس کارگران باید خدمات مربوط به روابط کار (از جمله ثبت الکترونیکی دادخواست) را با مراجعه به سایت  prkar.mcls.gov.ir ثبت کنند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1351