printlogo


رئیس‌کل بیمه مرکزی خبر داد
کمک ۳ میلیارد تومانی بیمه به خانواده جان باختگان کرمان
کمک ۳ میلیارد تومانی بیمه به خانواده جان باختگان کرمان
کد خبر: 1359
رئیس‌کل بیمه مرکزی درباره پرداخت غرامت به جان‌باختگان کرمان گفت: برای پرداخت غرامت این جان‌باختگان بیمه‌ها مسئولیتی نداشتند اما بیمه ایران سه میلیارد تومان در اختیار استانداری قرار داد تا به‌عنوان کمک به بازماندگان این جان‌باختگان پرداخت شود. سلیمانی ادامه داد: ما هیچ اطلاعی از تعداد قربانیان این سانحه نداریم.

رئیس‌کل بیمه مرکزی با اشاره به بخشودگی جرائم رانندگانی که بیمه شخص ثالث را انجام نداده‌اند، گفت: حدود ۲۲ میلیون خودرو در کشور تردد دارند که ۲۰ میلیون از آنها تحت پوشش بیمه شخص ثالث بوده و دو میلیون خودرو فاقد بیمه هستند که امکان وقوع حوادث و وارد آمدن خسارات وجود دارد.

غلامرضا سلیمانی در نشست خبری افزود: برای تشویق افرادی که فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث هستند، قرار است که از اول بهمن امسال یک ماه فرصت داده شود، تا همه فاقدان بیمه شخص ثالث بدون پرداخت جریمه بتوانند خودروهای خود را بیمه کنند.

سلیمانی اضافه کرد: همچنین ۱۱ میلیون موتورسیکلت در کشور تردد کنند که تنها دو میلیون از آنها دارای بیمه شخص ثالث بوده و بقیه فاقد بیمه‌نامه هستند که قرار شده است آنها نیز از ابتدای بهمن امسال از بخشودگی بیمه شخص ثالث برخوردار شوند.

رئیس‌کل بیمه مرکزی یادآور شد: دارندگان موتورسیکلت برای برخورداری از بخشودگی بیمه شخص ثالث تا سه ماه فرصت دارد.

وی ادامه داد: ماشین‌آلات کشاورزی نیز از بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث برخوردار می‌شوند.

سلیمانی افزود: تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفتند اما هنوز تعداد زیادی از آنها فاقد بیمه‌نامه هستند.

رئیس‌کل بیمه مرکزی تصریح کرد: به این دسته از دارندگان ماشین‌آلات کشاورزی نیز از ابتدای بهمن‌ماه مهلت داده شده است تا از این بخشودگی برخوردار شوند.

وی گفت:  در سانحه هوایی اخیر 176 نفر از اتباع ایران و کشورهای مختلف جان باختند، این در حالی است که سالیانه در کشور ما حدود ۱۷ هزار نفر در جاده‌ها کشته شده، ۳۳۰ هزار نفر زخمی و ۴۰۰ هزار نفر معلول می‌شوند.

آخرین وضعیت تأسیس بیمه همگانی حوادث طبیعی

رئیس‌کل بیمه مرکزی درباره تأسیس صندوق حوادث طبیعی گفت: ایران جزو کشور حادثه‌خیز جهان بوده و بنابراین تأسیس این صندوق اهمیت بسیار زیادی برای کشور دارد.

سلیمانی به وقوع سیل اخیر در جنوب کشور و به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: خسارات زیادی به شهرها و روستاها و مزارع و بخش‌های مختلف وارد کرده است.

 وی ادامه داد: باید سیستم و سازوکاری ایجاد شود تا روند پرداخت خسارت به آسیب دیدگان حوادث طبیعی نظیر سیل، زلزله و خشک‌سالی شتاب بگیرد.

 رئیس‌کل بیمه مرکزی با بیان اینکه تأسیس این صندوق در دولت و مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، اضافه کرد: شورای نگهبان نسبت به این مصوبه، ایراداتی را وارد کرده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اشکالات وارده، رفع شده و تا پایان امسال شاهد راه‌اندازی این صندوق باشیم.

سلیمانی ادامه داد: با تشکیل این صندوق حداقل ۳۰ میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور در طی یک دوره کوتاه تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ۵۰ درصد حق بیمه را دولت و بقیه را مردم پرداخت خواهد کرد که رقم آن زیاد نیست.

رئیس‌کل بیمه مرکزی ادامه داد: در گام بعد علاوه بر واحدهای مسکونی، واحدهای تجاری نیز تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1359