printlogo


مدیرعامل شرکت زرین معدن آسیا،مطرح کرد:
سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در «کرمان»
سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در «کرمان»
کد خبر: 1435
در سرمایه گذاری جدید در صنعت سرب و روی استان کرمان، شرکت جدید "زرین صبا" تصمیم دارد بیش از ۲ هزار میلیارد تومان هزینه کند که ۶۰ درصد آن مربوط به" زرین معدن آسیا " و "کیمیا زنجان گستران"بوده و ۴۰ درصد نیز بر عهده "صبانور" خواهد بود.
ابراهیم جمیلی، مدیرعامل شرکت زرین معدن آسیا اظهار کرد: شرکت توسعه‌ معادن‌ و فلزات تاکنون در حوزه "سرب" و "روی" وارد گود سرمایه‌گذاری نشده بود اما؛ همکاری صورت گرفته با "و‌معادن" فرصت خوبی در سرمایه‌گذاری، صنعت و تولید را برای سهامداران ایجاد خواهد کرد. 
وی علاوه بر زنجان به مهدی آباد یزد هم در حوزه سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: چهار استان زنجان، یزد، مرکزی و کرمان در کشور مناطق خوبی در تولید "سرب" و "روی " هستند.
شرکت "زرین صبا" تاسیس شد
جمیلی ضمن بیان اقدامات اولیه شرکت "صبا نور"، اظهار داشت: در منطقه "پهنه کوهبنان" که اقدامات اولیه آن توسط شرکت صبا نور صورت گرفته، به دلیل وجود شرایط مساعد، نیاز به توجه تخصصی‌تر احساس شد تا در حوزه فرآوری سرب و روی، اقدام به سرمایه‌گذاری کند.
وی افزود: با توجه به تخصص شرکت "زرین معدن آسیا" در حوزه " فرآوری"، تفاهم نامه‌ای بین این شرکت و صبانور امضا و منجر به تاسیس شرکت "زرین صبا "شد.
مدیرعامل شرکت زرین معدن آسیا خاطر نشان کرد: این شرکت در نظر دارد بزرگترین مجتمع سرب و روی در استان کرمان را راه اندازی کند.
 
سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی
وی تصریح کرد: در بخش سرمایه گذاری، شرکت جدید "زرین صبا" تصمیم دارد بیش از ۲ هزار میلیارد تومان هزینه کند که ۶۰ درصد آن مربوط به" زرین معدن آسیا " و "کیمیا زنجان گستران"بوده و ۴۰ درصد نیز بر عهده "صبانور" خواهد بود.
جمیلی ضمن اشاره به باز شدن بُعد‌های جدید سرمایه گذاری برای سهامداران خاطر نشان کرد: اولین اطلاع رسانی به بورس صورت گرفته و ظرف "دهه فجر" طرح معرفی و کار آغاز خواهد شد.
وی در زمینه انجام طرح ذکر شده به معرفی سه فاز پرداخت و گفت: فاز اول این طرح طی ۱۸ ماه به بهره برداری خواهد رسید. با اجرای آن پهنه در دست اکتشاف به ثمر رسیده و هم معادن کوچک موجود در استان کرمان که به دلیل کم بودن عیار، قدرت بهره برداری از آن‌ها وجود ندارد، فعال خواهند شد. 
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1435