printlogo


دارایی های مس با دلار هزار تومانی 3600 میلیارد تومان است
«فملی» در تدارک تجدید ارزیابی دارایی ها
«فملی» در تدارک تجدید ارزیابی دارایی ها
کد خبر: 1440
کیارش مهرانی معاون مالی اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به تصویب معافیت قانونی افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها برای همه شرکت ها توسط هیات دولت گفت: بر اساس این قانون مجموعه ملی مس هم در حال برنامه‌ریزی برای تجدید ارزیابی دارایی ها است.
وی افزود: “فملی” فقط یک بار در سال 81 اقدام به تجدید ارزیابی دارایی ها کرده است. در قدم اول دارایی های استهلاک ناپذیر و املاک، مستغلات و زمین ها تجدید ارزیابی می شوند چرا که پنج سال برای اجرای کامل این فرایند زمان وجود دارد. می توان با طبقه بندی در قدم اول از املاک و مستغلات سپس ماشین آلات و تجهیزات و بعد از آن برای سایر دارایی ها اقدام کرد.  مهرانی ادامه داد: دارایی‌های این مجموعه در دفاتر 3.6 هزار میلیارد تومان بر مبنای دلار هزار تومانی است و بسیاری از دارایی ها با قیمت های قدیمی و مربوط به سال 81 است. بخش بسیاری از پروژه ها نیز تبدیل به دارایی شده که می‌تواند گنجانده شود. هنوز این روند نهایی نشده اما تصمیم اولیه برای این امر گرفته شده است.

بنابراین گزارش، “فملی” از لحاظ سرمایه اسمی پس از بانک تجارت 22.3 هزار میلیارد تومانی، فولاد مبارکه 20.9 هزار میلیارد تومانی و بانک صادرات 17.5 هزار میلیارد تومانی در رتبه چهارم بزرگترین شرکت های بورس ایستاده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1440