printlogo


رئیس اتاق کرمان،مطرح کرد
رتبه نامناسب کرمان در 25 مورد از شاخص های توسعه پایدار
رتبه نامناسب کرمان در 25 مورد از شاخص های توسعه پایدار
کد خبر: 1454
رئیس اتاق کرمان گفت: اگر بخواهیم برنامه مدونی برای توسعه استان از نظر سرمایه‌گذاری داشته باشیم باید به زیرساخت ها توجه شود زیرا توسعه پایدار بدون وجود زیرساخت‌های لازم امکان پذیر نیست.سیدمهدی طبیب زاده در اولین نشست تخصصی تدوین طرح جامع توسعه زیرساخت ها و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان، افزود: وجود محدودیت‌های مالی، اجرای پروژه ها را با مشکل روبرو کرده که در این رابطه اتاق کرمان به دنبال تدوین مدلی با مشارکت بخش خصوصی و دولتی برای توسعه زیرساخت هاست.

وی ادامه داد: اتاق اقداماتی در راستای پایش و بهبود محیط کسب و کار و اصلاح قوانین و مقررات با هدف فراهم آوردن فضای مناسب سرمایه‌گذاری انجام داده است و در این مسیر به حرکت خود ادامه می دهد. طبیب‌زاده، با اشاره به اینکه ظرفیت ها و امکانات در استان بسیار زیاد است، تصریح کرد: استان کرمان در 25 شاخص از شاخص های توسعه پایدار کشور رتبه خوبی ندارد و با مشکل روبروست.

رئیس اتاق کرمان افزود: در شاخص های بهداشت، فضای آموزشی، محرومیت، درآمد ناخالص داخلی و درآمد سرانه از متوسط کشور پایین تر هستیم که به مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق ماموریت داده‌ایم تا پیشران های اقتصادی استان را شناسایی، تعریف و اولویت بندی کند. وی اظهار کرد: رتبه فضای کسب و کار کرمان همواره در طول سال های گذشته بین 13 تا 22 کشور بوده که نشان دهنده فضای سنگینی برای فعالیت است و باید با توجه به شاخص های توسعه پایدار جایگاه کرمان را در کشور ارتقا دهیم.

 طبیب زاده ادامه داد: ارتباط موثر صنعت و دانشگاه و راه‌اندازی سامانه فرصت، تلاش برای استقرار پنجره واحد سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی مدارس خلاقیت، تاسیس اندیشکده انرژی، تدوین نقشه راه انرژی استان و... از جمله فعالیت‌های انجام شده اتاق کرمان برای کمک به داشتن اقتصادی پویاتر است. رئیس اتاق کرمان با اشاره به شناسایی نهادهای سرمایه‌گذار گفت: فعال شدن بازار سرمایه، منابع بانک ها و استفاده از کمک هلدینگ های بزرگ می تواند به اجرای پروژه ها کمک کند. وی تاکید کرد: امیدواریم با همکاری بخش خصوصی و دولتی پروژه‌های مناسبی را برای ارائه در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری کرمان که سال آینده برگزار خواهد شد، آماده و به سرمایه گذاران معرفی کنیم.

در ادامه رئیس کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه گذاری اتاق کرمان، تشکیل دبیرخانه تخصصی برگزاری این همایش در محل اتاق کرمان و با همکاری دستگاههای دولتی را پیشنهاد داد و گفت: باید کمبودهای زیرساختی استان بررسی و شناسایی شوند، مطالعات لازم انجام و پروژه‌ها و صنایع بزرگ شکل گیرد. علی نقوی، بیان کرد: انتظار می رود که وضعیت زیرساخت های کرمان در حوزه‌های مختلف حمل و نقل، انرژی و... بررسی و در اطلاعات مربوط به پروژه ها در نظر گرفته شود. وی بر استفاده از منابع بانکی و ظرفیت بازار سرمایه برای اجرای پروژه ها تاکید کرد.

گفتنی است در این نشست مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان، مدیرکل فرودگاه های استان، شهردار کرمان، نمایندگان شرکت های آب منطقه‌ای، برق، گاز، حمل و نقل و... نیز حضور داشتند و به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در رابطه با تکمیل زیرساخت ها و پروژه های اجرایی پرداختند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1454