printlogo


در ستاد تنظیم بازار استان مطرح شد
میوه شب عید شمال استان کرمان هنوز تامین نشده است
میوه شب عید شمال استان کرمان هنوز تامین نشده است
کد خبر: 1476
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان در واکنش به عدم خرید میوه مورد نیاز شب عید شمال استان کرمان اظهار کرد: تا فردا به مباشرین خرید میوه شب عید شمال استان کرمان فرصت می‌دهیم تا تکلیف را روشن کنند و اگر نمی‌توانند میوه شب عید شمال استان را تامین کنند به مباشرین جنوب استان کرمان خرید میوه شب عید را واگذار خواهیم کرد و بعدا اتحادیه میوه و تره‌بار شمال استان را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

"مهدی حسینی‌نژاد "در سی و یکمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان گفت: نمایشگاه های فروش بهاره شهر کرمان از ۱۶ اسفندماه آغاز و تا ۲۳ اسفندماه ادامه خواهد داشت ضمن آنکه زمان برپایی این نمایشگاه ها در سایر شهرستان‌های استان برعهده ستاد تنظیم بازار شهرستان قرار گرفته است.

وی با بیان این مطلب که برای خرید میوه‌های شب عید مباشر انتخاب شده است، ادامه داد: مباشری برای خرید سیب درختی انتخاب شد تا سیب مورد نیاز شمال استان را از شمال کشور خریداری کند که در این راستا مقرر شده حداکثر تا ۲ اسفندماه، سیب‌های درختی خریداری شده به استان منتقل شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان افزود: طبق سیاست کلان کشور فقط می توانیم یک مباشر برای خرید میوه شب عید انتخاب کنیم تا در پرداخت یارانه به مشکل برخورد نکنیم لذا پیشنهاد می‌کنم که مابه‌التفاوت قیمت میوه از منابع داخلی استان تامین شود که یکی از این منابع می تواند از محل یک درصد فروش محصولات معدنی استان تامین شود تا بتوانیم چند مباشر برای خرید میوه شب انتخاب کنیم.

وی در واکنش به عدم خرید میوه مورد نیاز شب عید شمال استان کرمان اظهار کرد: تا فردا به مباشرین خرید میوه شب عید شمال استان کرمان فرصت می‌دهیم تا تکلیف را روشن کنند و اگر نمی‌توانند میوه شب عید شمال استان را تامین کنند به مباشرین جنوب استان کرمان خرید میوه شب عید را واگذار خواهیم کرد و بعدا اتحادیه میوه و تره‌بار شمال استان را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

"مسلم مروجی" رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان نیز در این جلسه با بیان این مطلب که مباشر خرید میوه شب عید برای جنوب استان کرمان تعیین شده است عنوان کرد: برای میوه شب عید جنوب استان کرمان ۲۱۰ تن پرتقال والنسیایی و ۱۷۰ تن سیب درختی خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

وی اظهار کرد: پرتقال والنسیایی جزء محصولات تنظیم بازار نبود اما با پیگیری‌های استانداری و سازمان صمت جنوب استان، پرتقال والنسیایی جزء محصولات تنظیم بازار قرار گرفت و جنوب استان کرمان به عنوان معین تامین پرتقال والنسیایی در کشور انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، "محمدعلی دهقان" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در واکنش به اظهارات مباشر استان برای خرید سیب درختی مبنی بر نداشتن نقدینگی جهت خرید سیب درختی عنوان کرد: مباشرین تعیین شده باید ریسک بالا و پایین بودن قیمت میوه را بپذیرند زیرا اکنون برای خرید میوه شب عید خیلی دیر شده است. با مباشرین مذاکره شود تا مشخص شود که این مباشرین می‌توانند میوه شب عید شمال استان کرمان را تامین کنند یا خیر و این خیلی زشت است که همه استان‌ها و حتی جنوب استان کرمان میوه‌های شب عید مورد نیازشان را تامین کردند اما هنوز شمال استان کرمان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1476