printlogo


رئیس اتاق کرمان مطرح کرد
چابک‌سازی دولت، اولین قدم برای جهش تولید
چابک‌سازی دولت، اولین قدم برای جهش تولید
کد خبر: 1622
رئیس اتاق کرمان می‌گوید: فعالان اقتصادی انتظاری خارج از توان دولت ندارند. اما متاسفانه روال صدور بخشنامه‌ها همچنان مانند قبل است و دولت تفاوتی بین شرایط فورس‌ماژور و عادی برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان قایل نیست.

رئیس اتاق کرمان با اشاره به شعار سال گفت: در سالی که جهش تولید مدنظر است باید تفاوت محسوسی بین اول و آخر سال باشد. با قوانین و مقررات گذشته نمی‌توان به جهش و رونق تولید دست یافت مگر اینکه واقعاً عزمی برای تغییر اساسی در دیدگاه‌ها و دستورالعمل‌ها رخ دهد.

سیدمهدی طبیب‌زاده اظهار داشت: اتاق کرمان در راستای مسولیت اجتماعی خود،از زمان شیوع بیماری کرونا دست به کار شد و با تشخیص به موقع اقدام در راستای حمایت‌های مادی و معنوی از اقشار آسیب‌دیده و گروه‌های درگیر با این ویروس کرد. خوشبختانه فعالان اقتصادی در همین مدت کمک‌های فراوانی کردند و با اعلام شماره حساب اتاق کرمان برای جمع‌آوری کمک، ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد که عمدتا این مبلغ هم صرف تامین و خرید تجهیزات پزشکی شد.

رئیس اتاق کرمان اعلام کرد: علاوه بر این مبلغ، فعالان اقتصادی عضو اتاق کرمان هم بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان کمک کرده‌اند که امیدوار هستیم این تعامل و فداکاری‌ها تا پایان بحران فعلی ادامه داشته باشد.

طبیب زاده همچنین از تشکیل ۴ کمیته « مبارزه با کرونا»، «تامین مالی»، « تنظیم و احصا قوانین و مقررات» و « پساکرونا» در اتاق کرمان با هدف همفکری و تصمیم‌گیری درباره مسایل مربوط به جنبه‌های مختلف کرونا خبر داد و تاکید داشت که فعالان اقتصادی از الان باید برای دوره‌ پساکرونا برنامه‌ریزی کنند .

او همچنین اعلام کرد: کمیسیون‌های مختلف اتاق کرمان موظف شده‌اند که در حوزه‌های تخصصی خود میزان خسارات احتمالی را برآورد کنند تا بر اساس این آمارها بشود تحلیل‌های درستی ارایه داد.

رئیس اتاق کرمان در ادامه تصریح: فعالان اقتصادی انتظاری خارج از توان دولت ندارند، اما حداقل توقعی که در این شرایط می‌توان داشت این است که  از بروکراسی‌های اداری در این وضعیت کاسته شود. متاسفانه روال صدور بخشنامه‌ها همچنان مانند قبل است و دولت تفاوتی بین شرایط فورس‌ماژور و عادی برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان قایل نیست. برای نمونه در استان کرمان، بانک‌ها همچنان به دنبال دریافت مطالبات خود هستند و تامین اجتماعی و مالیات همچنان بر فعالان اقتصادی فشار می‌آورند.

طبیب زاده تاکید کرد که اگر دولت می‌خواهد واقعا با کرونا مبارزه کند وتحقق شعار سال را هم مدنظر دارد، در درجه اول باید خودش را چابک سازد و تبعات تصمیم‌هایی را که می‌گیرد، نخست بر اقتصاد ارزیابی کند. رئیس اتاق کرمان با اشاره به شعار سال گفت: در سالی که جهش تولید مدنظر است باید  تفاوت محسوسی بین اول و آخر سال باشد. با قوانین و مقررات گذشته نمی‌توان به جهش و رونق تولید دست یافت.

او در همین زمینه خبر داد: اتاق کرمان از ابتدای سال با تشکیل کمیته‌ای اقدام به بررسی و بازنگری دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی کرده است که در سطح استانی و ملی منجر به جهش تولید می‌شود.

به گفته او، اتاق در زمینه پیگیری حل مشکلات فعالان اقتصادی استان در سطح ملی تجربیات خوبی دارد که به اصلاح برخی قوانین منجر شده که امیدواریم در سال جاری نیز این روند ادامه داشته باشد.

طبیب زاده، بهبود فضای کسب و کار، اجرای پنجره واحد الکترونیکی، عارضه‌یابی صنایع، ساماندهی صادرات و ایجاد پایگاه‌ها و کنسرسیوم‌های صادراتی، افزایش بهره‌وری، تکمیل ظرفیت‌ها، تعریف پروژه‌های جدید موردنیاز استان، توجه جدی به طرح‌های دانش‌بنیان، پرداختن به تحقیقات و حمایت قضایی از تولید را از مهم‌ترین فعالیت‌های بخش‌های مختلف برای حمایت از تولید و جهش تولید عنوان کرد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1622