printlogo


معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان،خبر داد
سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی در صنعت گردشگری بافت
سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی در صنعت گردشگری بافت
کد خبر: 1624
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری شهرستان بافت برای ۲ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

رضا بردبار افزود: تمام تلاش دست اندرکاران این شهرستان تعامل سازنده با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای رشد هرچه بیشتر صنعت گردشگری این منطقه است.
وی تصریح کرد: شهرستان بافت به دلیل داشتن ظرفیت های طبیعی همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده و این عامل شرایط مساعدی را برای بهره برداری و توسعه زیرساخت های گردشگری نیز فراهم آورده است.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: هواپیمایی ماهان در منطقه پارک ملی خبر و شرکت ستاره بام کویر در مرکز شهر بافت اقدام به سرمایه گذاری در منطقه کرده اند که با این سرمایه گذاری کلان زمینه اشتغال ۲ هزار نفر در بخش گردشگری بافت فراهم خواهد شد.
وی بیان کرد: پیشرفت فیزیکی طرح های مذکور بیش از ۲۰درصد است که کماکان در حال ساخت و ساز هستند.
بردبار با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ طرح گردشگری در شهرستان بافت در حال فعالیت است، افزود: این طرح ها شامل مجتمع پذیرایی و اقامتی، هتل، اقامتگاه  بوم گردی، مهمانپذیر، خانه مسافر است.
وی گفت: شهرستان بافت دارای ۵۰اقامتگاه بوم گردی است که جزو شهرستانهای برتر استان در زمینه راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی است.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: منطقه نمونه گردشگری خبر که با داشتن ۲۵واحد اقامتی بوم گردی و ۷واحد مجتمع پذیرایی و اقامتی به یک دهکده گردشگری تبدیل شده است شرایط لازم برای جذب هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را دارد.
وی بیان کرد: شهرستان بافت یکی از مرتفع‌ترین و خوش آب وهواترین مناطق ایران و منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر است و از شهرهای مرتفع ایران به شمار می آید.
وی با اشاره به اینکه ارتفاع برخی از مناطق مسکونی شهرستان بافت مانند روستاهای دامنه کوه شاه و بُندر گوغر تا حدود ۳۳۰۰ متر است، تاکید کرد: این شهرستان داری سه منطقه نمونه گردشگری شامل خبر،گوغر و طرنگ در سطوح استانی، ملی و بین المللی نیز است.

بهره برداری از فاز نخست هتل بافت در سال آینده
 این گزارش می افزاید در بازدید اخیر مهدی جهانگیری رییس گروه مالی گردشگری از پروژه هتل بافت عنوان شد: فاز نخست این پروژه قرار است نیمه نخست سال 99 به بهره برداری برسد.در این بازدید مدیرعامل شرکت ستاره بام کویر توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده و روند اجرای این پروژه ارائه کرد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1624