printlogo


رئیس مرکز ملی فرش ایران:
«فرش دستباف» شناسنامه‌دار می‌شود
«فرش دستباف» شناسنامه‌دار می‌شود
کد خبر: 1678
جلسه شناسنامه دار کردن فرش دستباف با حضور متخصصین، معاونین و به ریاست رئیس مرکز ملی فرش ایران برگزار شد. فرح ناز رافع در ابتدای جلسه با بیان این که با تمام ظرفیت طرح شناسنامه دار کردن فرش دستباف در سال جاری را دنبال می کنیم، افزود: گام های عملیاتی طی جلسات کارشناسی دنبال می شود.

وی گفت: شناسنامه دار کردن با فرش های نفیس آغاز می‌شود و هدف مرکز ملی فرش از این کار علاوه بر ثبت مشخصات فیزیکی فرش، بیان روایت ها و قصه های بافت فرش و معرفی بافنده آن است که نهایتا به تشویق، احقاق حقوق و دستمزد و رتبه بندی مهارت آنان می انجامد.

رافع در ادمه تاکید کرد که در این راه از ایده های خلاقانه استارت آپ ها و شتاب دهنده ها استفاده می کنیم و تیم کارشناسی متشکل از بخش خصوصی، موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، مرکز ملی شماره گذاری کالا، مرکز رشد و بخش خصوصی به طور منظم جلسات تخصصی خواهند داشت.

استفاده از بیت کوین ،(Bitcoin) پول یا ارز در شکل دیجیتالی و نحوه به کارگیری آن در کدینگ شناسنامه فرش دستباف با همکاری مرکز ملی فرش و شرکت های دانش بنیان در دست اقدام است.

تاکید بر لزوم استمرار جهت پیشبرد و عملیاتی کردن برنامه از محورهای مورد تایید رئیس مرکز ملی فرش ایران و اعضای حاضر در این جلسه بود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1678