printlogo


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
90میلیارد تومان از محل درامد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری کرمان اختصاص یافت
90میلیارد تومان از محل درامد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری کرمان اختصاص یافت
کد خبر: 174
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : سال گذشته 90 میلیارد تومان درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری کرمان اختصاص یافته و در 11 ماه گذشته 120 میلیارد تومان به این دستگاه پرداخت شده است که می تواند به اجرای پروژه ها کمک کند.
محمدرضا پور ابراهیمی عصر جمعه در مراسم افتتاح زیرگذر میدان آزادی کرمان افزود: امسال پس از بیش از 2 سال با تصویب شدن طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دائمی شدن قانون مالیات ارزش افزوده به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارسال می شود و درآمدی برای شهرداری تعریف شده که بتوانند فعالیت های بیشتری انجام دهند.
پورابراهیمی تصریح کرد: میزان درآمدها بازنگری شده و افزایش میزان منابع شهرداری ها در دستور کار مجلس شورای اسلامی بود و 9 درصد ارزش افزوده به علت اجرای طرح جامع درآمدهای ناشی از ارزش افزوده از درآمد مالیات ها پیشی می گیرد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: یک واحد از مجموع 9 واحد مالیات بر ارزش افزوده به بخش بهداشت و درمان تخصیص می یابد و 50 درصد از مابقی این میزان به شهرداری ها اختصاص یافته که در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مصوب شده است.
وی گفت: در قانون بودجه سال 97 آمده دستگاه های بدهکار به بانک ها و طلبکار از دستگاه های دولتی بدهی های خود را تهاتر کنند که این قانون تهاتر ها برای نخستین بار اجرا می شود لذا در استان کرمان به صورت مطلوب تاکنون عملیاتی نشده است و بخشی از مطالبات شهرداری پیگیری کردیم.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/174