printlogo


استاندار کرمان،مطرح کرد
«شرکت‌های مدیریت صادرات» گره گشای کشاورزی جنوب استان
«شرکت‌های مدیریت صادرات» گره گشای کشاورزی جنوب استان
کد خبر: 1742
استاندار کرمان برلزوم مدیریت صادرات محصولات کشاورزی جنوب استان تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه صادرات یک موضوع تخصصی است لذا اگر یک شرکت تخصصی صادراتی، صادرات محصولات کشاورزی جنوب را برعهده و مدیریت کند دیگر مشکلات کشاورزان در زمینه بازار حل خواهد شد.

فدایی،در کارگروه توسعه صادرات استان کرمان با اشاره به مشکلات کشاورزان جنوب استان گفت: نتیجه مکاتبه استانداری کرمان با ریاست جمهوری در مورد خرید حمایتی محصولات صادراتی جنوب کرمان رسما به استان ابلاغ نشده و اکنون خرید توافقی توسط تعاون روستایی انجام می شود. وی ادامه داد: کشاورزان درخواست داشتند که غرفه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در تهران در اختیار آنها قرار داده شود که  این خواسته آنان تاثیر مستقیم در بازار مصرف دارد لذا وزرات کشور تاکید داشت که این غرفه‌ها با محوریت تعاون روستایی برپا شود.

استاندار کرمان برلزوم مدیریت صادرات محصولات کشاورزی جنوب استان تاکید کرد و افزود: باتوجه به اینکه صادرات یک موضوع تخصصی است لذا اگر یک شرکت تخصصی صادراتی، صادرات محصولات کشاورزی جنوب را برعهده و مدیریت کند دیگر مشکلات کشاورزان در زمینه بازار حل خواهد شد.

وی بر لزوم  توسعه صادرات استان در سال ۹۹ تاکید کرد و افزود: باید ‌مشکلات موجود بر سر راه صادرات استان برداشته شود که یکی از این مشکلات بسته بودن مرزها به دلیل شیوع ویروس کرونا است که از طریق وزارت خارجه پیگیری شود تا صادرات کالاها ادامه یابد.

فدایی اظهار کرد: ممنوع بودن ورود برخی از کالاها به عراق که برخی از آنها مربوط به محصولات کشاورزی ماست که باید با رایزنی‌هایی این مشکل حل شود.

وی با بیان این مطلب که باید امسال پایانه صادراتی جنوب استان افتتاح شود، تصریح کرد: برای راه‌اندازی مرکز خدمات صادرات جنوب استان کارهای خوبی شروع شده و با پیگیری اتاق بازرگانی و با مشارکت موسسه سرمایه گذاری ملل هرچه سریعتر راه‌اندازی شود گفتنی است که برای مرز صادراتی جیرفت پیگیری‌های صورت گرفت اما به دلیل شیوع ویروس کرونا معطل ماند.

استاندار کرمان با اشاره به صادرات محصولات تولیدی از طریق حمل و نقل جاده‌ای، عنوان کرد: مشکل ورود کامیون‌های خارجی به جیرفت حل شده و می‌توان از حمل و نقل خارجی برای صادرات محصولات تولیدی جنوب استان استفاده کرد.

وی ساماندهی و توسعه صادرات صنایع دستی استان تاکید کرد و افزود: نمایشگاه‌های تخصصی در استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پس از اخذ مصوبات ستاد مقابله کرونا برپا شوند.

"مهدی حسینی‌نژاد" رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه به تشریح تاثیر شیوع کرونا بر صادرات محصولات کشاورزی در استان پرداخت و گفت: در فروردین امسال با کاهش ۴۱ درصدی صادرات محصولات کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان روبرو بودیم.

وی توسعه بازارهای صادراتی با محوریت ۱۵ کشور همسایه از سیاست‌های امسال استان دانست و بیان کرد: در صادرات استان ۵۶ قلم کالا تاثیرگذار هستند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1742