printlogo


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان خبر داد
برداشت ۳۰ تن گل محمدی در شهرستان رفسنجان
برداشت ۳۰ تن گل محمدی در شهرستان رفسنجان
کد خبر: 1750
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه برداشت گل محمدی در این شهرستان که از اواخر فروردین ماه آغاز شده به مدّت یک ماه ادامه داشت، گفت: از ۱۵ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان، ۳۰ تن از این محصول برداشت شد.

عباس حاج عبدالهی اظهار کرد: هر ساله از اواخر فروردین ماه برداشت محصول گل محمدی از مزارع سطح زیر کشت در رفسنجان آغاز می شود و تا حدود یک ماه ادامه دارد و امسال از هر هکتار حدود ۲ تن محصول گل محمدی برداشت شد.

وی افزود: ۱۵ هکتار از مزارع کشاورزی رفسنجان به کشت گل محمدی اختصاص دارد که این اراضی به طور پراکنده در سرچشمه، راویز و مناطق کوهستانی حومه شهر شامل تاج آباد، داوران، خنامان و ... قرار دارند.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان تصریح کرد: بخش اعظم این محصول به کارگاه های گلاب گیری در شهرستان ارسال می شود و درصد کمی هم به صورت غنچه خشک می شود و جهت مصارف غذایی و تزئینی در قنادی ها به کار می رود و معمولاً غنچه ۲۴ ساعت قبل از بازشدن برداشت می شود.

حاج عبدالهی خاطرنشان کرد: اگر کسی درخواست تسهیلات کم بهره برای توسعه و کشت گل محمدی داشته باشد می تواند به اداره جهاد کشاورزی مراجعه و پس از معرفی به بانک می تواند برای هر هکتار ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1750