printlogo


معاون عملیات امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه:
تولید کنسانتره مس سرچشمه افزایش یافت
تولید کنسانتره مس سرچشمه افزایش یافت
کد خبر: 1760
معاون عملیات امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه گفت: با گذشت کمتر از دو ماه از آغاز سال جدید، افزون بر ۱۰۹ هزار تن کنسانتره مس در معادن مس سرچشمه تولید شد که رشدی معادل ۶ درصد فراتر از برنامه پیش‌بینی شده را نشان می‌دهد.

علی‌ قاسم‌پور اظهار داشت: : با وجود خطر شیوع بیماری کرونا که منجر به حضور حداقلی کارکنان در محل کار شد و ضمن اینکه با کمبود ۳۰ درصدی نیروی انسانی در امور تغلیظ مواجه هستیم، اما با مسئولیت‌‌پذیری کارکنان سختکوش امور تغلیظ مجتمع سرچشمه و کار جهادی، تولید کنسانتره در کارخانه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه به میزان ۶ درصد فراتر از برنامه افزایش یافت.

وی افزود: با توجه به نام‌‌گذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید» پرسنل امور تغلیظ در جهت تحقق شعار امسال تمام همت خود را برای تولید به‌ کار بستند.

معاون عملیات امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه با تصریح اینکه آن ها با مدنظر قرار دادن نقشه راه سال که در رأس آن کرامت انسانی، تفکر و برنامه‌ ریزی برای رسیدن به اهداف بود کار را آغاز کردند عنوان کرد: با همت، تلاش، همدلی و مسئولیت‌‌پذیری کارکنان سختکوش امور تغلیظ  مجتمع سرچشمه در دو ماه نخست سال‌ جاری، علاوه بر تحقق برنامه، در تولید کنسانتره حدود  ۶ درصد فراتر از برنامه پیش‌‌بینی‌ شده تولید داشتیم.

قاسم‌‌پور ادامه داد: پیش‌‌بینی کرده بودیم که تا پایان ۲۲ اردیبهشت ‌ماه به میزان بیش از چهار میلیون و ۵۰۴ هزار و ۱۰۸ تن سنگ معدن در ورودی امور تغلیظ  فرآوری شود در حالی که در این مدت چهار میلیون و   ۵۷۰هزار و ۳۴ تن سنگ معدن فرآوری شد. میزان فرآوری ۶۶ هزار تن سنگ معدن معادل ۲ درصد فراتر از برنامه پیش‌بینی تولید بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین پیش‌بینی کرده بودیم که ۱۰۳ هزار و ۸۰ تن کنسانتره مس در این مدت تولید شود که ۱۰۹هزار و ۲۰۱ تن کنسانتره تولید شده و ۶ هزار و ۱۲۰  تن معادل ۶ درصد فراتر از برنامه پیش‌‌بینی تولید بوده است. دو هزار و ۴۰۰ تن کنسانتره مس معادل ۲.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش تولید داشتیم.

قاسم‌پور همچنین با بیان اینکه در تولید مس محتوا هم در این مدت پیش‌بینی کرده بودیم ۲۴هزار و ۲۲۳ تن مس محتوا تولید شد مطرح کرد: تا کنون ۲۴ هزار و ۷۰۸ تن مس محتوا تولید شده که ۴۸۴ تن معادل ۲ درصد فراتر از برنامه تولید بوده است.

وی با اشاره به اینکه تحقق این تولیدات در گروی آماده به‌کاری تجهیزات اصلی شامل سنگ‌ شکن‌ها، آسیاها و تجهیزات آبگیری کنسانتره و باطله است، یادآور شد: هدف ما در این رابطه ۹۰ درصد آماده‌ به‌کاری تجهیزات اصلی است که از ابتدای سال ۹۹ تا ۲۲ اردیبهشت ‌ماه متوسط آماده‌ به‌کاری تجهیزات اصلی ۹۶ درصد بوده است.

قاسم‌ پور ابراز کرد: دستیابی به این مهم در گرو پایش مستمر نیروی انسانی و تجهیزات است و همین امر باعث پایداری و جهش تولید امور تغلیظ در این دو ماه بوده است. تلاش کارکنان امور تغلیظ  که جهادی در تحقق تولید فراتر از برنامه در دو ماه اول سال عمل کردند قابل ستایش است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1760