printlogo


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان انجام گرفت؛
تمدید مهلت پرداخت عوارض شهرداری تا آخر خردادماه
تمدید مهلت پرداخت عوارض شهرداری تا آخر خردادماه
کد خبر: 1768
در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان،اعضای این شورا با توجه به ادامۀ شیوع ویروس کرونا، مهلت پرداخت عوارض شهرداری را تا آخر خردادماه سال‌جاری تمدید کردند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست، با اشاره به برخی مطالب منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی در خصوص افزایش درآمدهای شهرداری کرمان گفت: دوبرابر شدن درآمدهای شهرداری کرمان در سال 98 نسبت به سال پیش از آن، به این دلیل نیست که عوارض اضافی از مردم گرفته شده و یا مردم تحت فشار قرار گرفته باشند؛ بلکه به‌دلیل افزایش قیمت زمین، افزایش ارزش افزوده و اصلاح ضوابط صدور پروانه ساختمانی بوده که زحمت زیادی برای آن کشیده شده است.

فرشاد افزود: همین‌طور که درآمدهای شهرداری افزایش یافته، هزینه‌های مختلف در زمینۀ ادارۀ شهر نیز افزایش پیدا کرده است.
محمد فرشاد، در این نشست که محمدعلی قنبری، معاون پیشین حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان نیز حضور داشت، با بیان این‌که مهندس قنبری، همراهِ معتبر و ارزشمندی برای شهردار کرمان بود، گفت: وی در دوران مسئولیتش، منشأ خدمات فراوان بود و طی مدتی که به‌عنوان معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان مشغول فعالیت بود، اقدامات قابل توجهی انجام داد؛ ازجمله این‌که تعدادی از پل‌ها و تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان به بهره‌برداری رسید و بخش زیادی از دوربین‌های پایش تصویری در شهر کرمان نصب شد.

وی اظهار امیدواری کرد مهندس قنبری در ادامه، در هر سنگری که خدمت می‌کند، همچنان منشأ خیر و برکت باشد.

در ادامه، محمدعلی قنبری، معاون پیشین حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان ضمن تقدیر از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان گفت: در 28 ماه دورۀ خدمت در شهرداری کرمان، 100 درصد مجوزهایی که حوزۀ حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری از شورای اسلامی شهر کرمان درخواست داشته، به تصویب رسیده که نشان‌دهندۀ حُسن نیت و اعتماد اعضای شورا به اینجانب بوده است.

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا هم در این نشست ضمن تقدیر از خدمات مهندس قنبری گفت: در بدو ورود مهندس قنبری به شهرداری کرمان، پروژه‌های شهری مشکلات مختلفی داشتند که با تلاش وی، خوشبختانه پروژه‌ها سرعت گرفت و تعداد قابل توجهی از پروژه‌ها نیز به بهره‌برداری رسید.

در ادامه، اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، با اهدای لوح، از محمدعلی قنبری، معاون پیشین حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان تقدیر کردند.

همچنین اعضای شورا با توجه به ادامۀ شیوع ویروس کرونا، مهلت پرداخت عوارض شهرداری را تا آخر خردادماه سال‌جاری تمدید کردند.

در این جلسه به عدم برگزاری گلریزان برای آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا نیز اشاره و مقرر شد اعضای شورای اسلامی شهر کرمان مبلغی را برای کمک به آزادی زندانیان کمک کنند.

در ادامه، سیدمحمدرضا معین‌زاده میرحسینی، نایب‌رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا، مصوبات این کمیسیون را قرائت کرد.

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا و فتح‌الله مؤیدی، رییس کمیسیون حقوقی نیز بر رسیدگی به خانواده شهدا و جانبازان تأکید کردند.

احمد حسن‌زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا هم گفت: تدوین دستورالعمل جامع تخفیف به خانواده شهدا و ایثارگران و جلوگیری از مصوبات برای اشخاص به‌صورت انفرادی ضروری است.

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا هم بر دفاع از حقوق شهروندان در مصوبات شورا تأکید کرد.

در ادامه، زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا با اشاره به برنامه‌ریزی برای انتخاب شهر کرمان به‌عنوان «شهر دوستدار کودک» گفت: ایمن‌سازی مسیرها، استانداردسازی فضاهای بازی و فضاهای شهری، ایجاد اتاق کودک و مادر در بوستان‌ها، پارک‌ها و اماکن عمومی، فعال شدن کاوشکده علوم و ساخت پارک ترافیک، ازجمله اقدامات ضروری برای انتخاب شهر کرمان به‌عنوان «شهر دوستدار کودک» است.

وی افزود: همچنین برگزاری مینی‌المپیک ورزشی نیز در کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا مطرح و مقرر شد طرح این مینی‌المپیک نوشته و به کمیسیون ارجاع شود.

رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز با اشاره به پیشنهاد شهرداری کرمان مبنی بر دومرحله‌ای شدن صدور پروانه ساختمانی گفت: با توجه به این‌که این طرح ابعاد مختلفی دارد، در جلسۀ امروز کمیسیون به جمع‌بندی نرسید.

وی از سایر اعضای شورا درخواست کرد برای بررسی جزییات این طرح، در نشست هفتۀ آیندۀ کمیسیون معماری و شهرسازی شورا حضور پیدا کنند.

منصور ایرانمنش، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز بر نظارت بیشتر بر شرکت‌های خدماتیِ طرف قرارداد شهرداری کرمان تأکید کرد.

وی افزود: نظارت بر ایمنی کار کارگران تنظیف نیز ضرورت دارد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1768