printlogo


مدیر تعاون روستایی جنوب استان، خبر داد
خرید ۴ هزار تُن گوجه از کشاورزان جنوب کرمان
خرید ۴ هزار تُن گوجه از کشاورزان جنوب کرمان
کد خبر: 1882
مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان از خرید حمایتی چهار هزار و ۶۸۶ تُن گوجه‌فرنگی کشاورزان این منطقه خبر داد.

احمد  مشایخی بیشترین میزان خرید حمایتی گوجه‌فرنگی را در شهرستان جیرفت عنوان کرد و گفت: مراکز خرید حمایتی در شهرستان جیرفت بیش از ۲ هزار تُن گوجه‌فرنگی خریداری کردند.

وی با بیان اینکه قیمت حمایتی گوجه‌فرنگی به ازای هر کیلوگرم یکهزار تومان است، تصریح کرد: کارخانه‌های رب‌گوجه ۶۰۰ تومان به کشاورزان پرداخت می‌کنند، سازمان تعاون روستایی هم ۴۰۰ تومان به عنوان یارانه از طرف دولت به کشاورزان پرداخت می‌کند.

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان با بیان اینکه پنج کارخانه رب‌گوجه در هفت شهرستان این منطقه گوجه کشاورزان را خریداری می‌کنند ادامه داد: کارخانه‌های رب‌گوجه فرنگی شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی «ویس» جیرفت، شرکت تعاونی کشاورزی «عنبر» کهنوج، شرکت «ترگل»  کهنوج، «نیلی صنعت» عنبرآباد و رب رودبار جنوب اقدام به خرید گوجه کشاورزان جنوب کرمان می‌کنند.

مشایخی هدف از خرید حمایتی گوجه‌فرنگی را حذف دلال‌ها و حمایت از کشاورزان برشمرد و گفت: مراکز خرید به صورت ۲۴ ساعته اقدام به خرید گوجه می‌کنند.

در سال زراعی ۹۸_۹۹، ۱۲ هزار هکتار از مزارع جنوب کرمان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته و ۴۵ درصد از گوجه کشور در این منطقه و خارج فصل تولید می‌شود.

طبق برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی امسال ۴۸۰ هزار تُن گوجه‌فرنگی از مزارع جنوب کرمان برداشت می‌شود.

طرح خرید حمایتی گوجه‌فرنگی در جنوب کرمان از ۱۰ خردادماه آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1882