printlogo


زاهدی پیشنهاد داد
حمایت از کسب و کارها با استمهال وام‌های بانکی
حمایت از کسب و کارها با استمهال وام‌های بانکی
کد خبر: 1917
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت:در صورت شناسایی مراکز و اشخاص دارای فرار مالیاتی و دریافت مالیات بخش مهمی از کسری بودجه تامین می‌شود.

محمدمهدی زاهدی، با بیان اینکه مسئولان سه قوه بر وجود مشکلات معیشتی مردم اذعان دارند، گفت: متاسفانه شیوع کرونا مشکلات بیشتری را در زمینه درآمدی در کشور ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: کاهش فروش و قیمت نفت و همچنین کاهش درآمدی بخش خصوصی برای پرداخت مالیات بعد از شرایط پسا کرونا در زمینه تامین درآمدهای کشور تاثیرگذار بوده و موجب کسری بودجه در سال جاری شده است.

زاهدی با اشاره به اینکه پتانسیل‌های نهفته‌ای در کشور وجود دارد که باید فعال شوند، اظهار کرد: در صورت شناسایی مراکز و اشخاص دارای فرار مالیاتی و دریافت مالیات بخش مهمی از کسری بودجه تامین می‌شود.

جبران بخشی از کسری با واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: دولت می‌تواند با پرداخت یارانه و استمهال وام‌های بانکی و پرداخت وام با کارمزد پایین به صورت قرض‌الحسنه از کسب و کارهای خرد که باعث می‌شود، دغدغه معیشتی طبقه متوسط به پایین کمتر شود، حمایت کند.

وی تصریح کرد: همچنین به موازات آن کارخانه‌ها و صنایع بزرگ با بیش از هزار نفر نیروی کار که به دلیل مشکلات بانکی در آستانه ورشکستگی قرار دارند هم باید با انجام استمهال کوتاه مدت وام‌هایشان مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند روی پای خود بایستند. البته نباید تا سه سال و زمانی که به قدرت در زمینه تولید و فروش برسند، مالیاتی پرداخت کنند.

زاهدی ضمن تاکید بر فروش برخی املاک و تملک دارایی‌های مازاد دولت براساس قانون برای تامین کسری بودجه گفت: دولت برای کاهش هزینه‌های خود می‌تواند پروژه‌های عمرانی نیمه تمام را به خصوص در بخش زیرساختی شهرها با شرایط مناسب و بدور از رانت به بخش خصوصی واگذار کند./

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1917