printlogo


معاون امور عمرانی استاندار کرمان پاسخ داد
پروژه‌های عمرانی شهر کرمان در چه مرحله ای هستند؟
پروژه‌های عمرانی شهر کرمان در چه مرحله ای هستند؟
کد خبر: 1939
معاون امور عمرانی استاندار کرمان آخرین وضعیت پروژه های عمران شهری کرمان را تشریح کرد.سیدمصطفی آیت‌الهی‌موسوی، در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های عمران شهری کرمان، گفت: بیشتر تقاطع های غیرهمسطح شهر کرمان که در سه چهار سال اخیر عملیات اجرایی آنها آغاز شده بود، به‌بهره‌برداری رسیده اند و فقط دو تقاطع غیر همسطح شهدای خلبان و چهارراه امیرکبیر باقی مانده است.

وی با بیان این مطلب که عملیات نصب سگمنت های این دو پل آغاز شده است، تصریح کرد: برای تقاطع غیر همسطح امیرکبیر ۵۱۰ سگمنت باید نصب شود که تاکنون ۴۰ سگمنت آن نصب شده است و برای پل شهدای خلبان نیز باید ۶۱۰ سگمنت نصب شود که تا این لحظه ۱۲ سگمنت آن نصب شده است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه هر کدام از این دو پروژه مشکلات خاص خودشان را دارند، اظهار کرد: باتوجه به تغییراتی که در معاونت شهرداری کرمان رخ داده مقداری اختلاف نظرهایی در نحوه اجرای پروژه امیرکبیر وجود داشته اما عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شهدای خلبان به دلیل اینکه منطقه خاکی بود در بارش‌های ابتدای سال و همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود بنابراین این پروژه مقداری از برنامه زمان بندی تعیین شده عقب مانده است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح امیرکبیر از ابتدای این هفته با سرعت بیشتر انجام شده تا بتوانیم هرچه زودتر این پروژه را به بهره برداری برسانیم اما در پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای خلبان به دلیل معارضاتی که در اطراف این پروژه وجود دارد به ویژه معارضات تیرهای برق فشار قوی و با توجه به شروع فصل گرما نمی‌توانیم برای جابجایی این معارضات فعلا برق منطقه را قطع کنیم لذا مقداری عملیات اجرایی آن به تعویق افتاده است.

آیت اللهی موسوی زمان افتتاح این دو پروژه را سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و افزود: شاید با فشار کار بیشتر بتوانیم تقاطع غیر همسطح امیرکبیر را تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسانیم اما تقاطع غیرهمسطح شهدای خلبان قطعا در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای پروژه‌های عمران شهری بزرگی، همچون تقاطع‌ های غیر همسطح در شهر کرمان برای سال جاری برنامه ریزی شده است؟ اظهار کرد: پروژه بزرگ شهر کرمان در حال حاضر همین دو تقاطع غیرهمسطح و پروژه‌هایی که از قبل مانده بودند، هستند که در حال پیگیری آنها می باشیم که متاسفانه بعضی از آنها به دلیل مشکلاتی فعلا متوقف شده‌اند.  

معاون امور عمرانی استاندار کرمان از پروژه تل کابین کرمان سخن به میان آورد و عنوان کرد: سرمایه‌گذار این پروژه قول داده است که امسال این تله کابین را به بهره‌برداری برساند و قرار بود شهریورماه سال جاری این پروژه به اتمام برسد که به‌دلیل شیوع کرونا ویروس مدتی کار تعطیل شده بود و در نتیجه مقداری زمان بهره‌برداری این پروژه به تعویق افتاده اما قطعا تا پایان سال جاری این پروژه به‌ اتمام و به بهره برداری خواهد رسید.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1939