printlogo


رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران:
۲۰۰ پرونده در شورای عالی‌ معادن‌ تعیین‌ تکلیف‌ شد
 ۲۰۰ پرونده در شورای عالی‌ معادن‌ تعیین‌ تکلیف‌ شد
کد خبر: 1943
به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی کشور از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۲۰۰‌ پرونده در شورای عالی معادن تعیین تکلیف شده که زمینه جهش تولید در این بخش را فراهم کرده است .

تقی نبئی شامگاه یکشنبه در آئین گشایش هشتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته در کرمان بیان کرد:  مشکلاتی که در بخش فروش فرآورده های نفتی وجود دارد باعث شده مسئولان به جد پیگیر جهش تولید در بخش معدن‌ باشند.

وی افزود: در فعالیت‌ هایی که وزارت‌ صنعت، معدن و تجارت در راستای جهش  تولید دارد سازمان‌ نظام مهندسی هم برای حمایت این فعالیت‌ ها چند برنامه را امسال در دستور کار دارد.

نبئی ادامه داد: یکی از مشکلات عدیده بخش‌ معدن، صدور مجوزهای‌ معدنی است که باعث کند شدن فرایند ها و عدم شفافیت شده  و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیر هوشمندسازی است که سازمان نظام‌ مهندسی هم هوشمندسازی فرایندها را در برنامه خود دارد که یکی از آن ها رفع مشکلات حوزه صدور مجوزها است.

وی تصریح کرد: در شورای عالی معادن از اواخر سال ۹۷ تا اواخر ۹۸ بالغ بر ۲۰۰ پرونده تعیین‌ تکلیف نشده وجود داشت که طی ۳ ماه اخیر این پرونده ها جهت کمک به بخش های تولیدی معادن تعیین‌ تکلیف شد و در حال حاضر هیچ پرونده تعیین‌ تکلیف نشده ای در این شورا وجود ندارد.

 نبئی خاطرنشان‌ کرد: سازمان نظام‌ مهندسی آمادگی کمک به بخش‌ های معدن و صنایع معدنی  را بمنظور  افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها را در برنامه دارد تا زمینه رقابت  پذیری را فراهم شود.

 هشتمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، فراوری و تجهیزات وابسته و ششمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین آلات معدنی و راه‌سازی  با حضور فعالان و سرمایه گذاران بخش معدنی و صنعتی در کرمان افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی جنوب شرق کشور در آیین افتتاحیه این نمایشگاه ها  افزود: پس از چهار ماه تعطیلی و بیماری کرونا توانستیم میزبان تخصصی ترین رویداد معدنی کشور باشیم.

امیرحسین سعید افزود: نمایشگاه به عنوان پیشران اقتصادی نقش به‌سزایی در توسعه بدون وابستگی به نفت دارد و با برگزاری این نمایشگاه تخصصی در توسعه و آبادانی استان کرمان گام برمی داریم که این نمایشگاه می تواند محور توسعه استان باشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های جنوب شرق کشور عنوان کرد: کرمان با وجود تنوع ذخایر مس، زغال سنگ، کرومیت، سنگ آهن و تیتانیوم در سراسر استان به لحاظ حجم و تنوع ذخایر، میزان استخراج و ارزش افزوده و تولید ناخالص رتبه نخست را در ایران دارد و این ظرفیت ها کرمان را میزبان هرساله معدن و ماشین آلات معدنی کرده است.

وی تصریح کرد: افتخار داریم که نمایشگاه معدن استان کرمان امروز مطرح ترین نمایشگاه در کشور تلقی می شود که فعالیت این نمایشگاه از امروز تا چهارم تیرماه در هفت هزار مترمربع، با حضور ۱۰۵ شرکت و فعالان صنعتی و معدنی کشور آغاز شده است.

سعید گفت: آخرین دستاوردهای اکتشاف، استخراج، فرآوری، صادرات و ماشین آلات راه‌سازی با پروتکل های بهداشتی و نظارت و حضور دانشگاه علوم پزشکی در معرض نمایش قرار می گیرند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1943