printlogo


مجری نمایشگاه بین المللی معدن کرمان مطرح کرد
نمایشگاه بستر تعامل میان تولیدکنندگان زنجیره فولاد
نمایشگاه بستر تعامل میان تولیدکنندگان زنجیره فولاد
کد خبر: 1957
هشتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته و ششمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی از یکم تا چهارم تیرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق در کرمان در حال برگزاری است.
در همین ارتباط، محمود بندرچی برگزارکننده هشتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن تاکید کرد:در این نمایشگاه، رویکرد تخصصی فرآوری مواد معدنی دنبال می‌شود.یعنی تولیدکنندگان در حلقه‌های گوناگون زنجیره ارزش در این نمایشگاه حضور جدی دارند؛ بنابراین امید می‌رود تعامل خوبی میان تولیدکنندگان در حلقه‌های مختلف زنجیره تولید برقرار شود.
وی یادآور شد:در همین حال، گردهمایی با حضور اعضای سازمان نظام مهندسی ایران و اعضای هیأت سازمان‌های نظام مهندسی چندین استان در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.
بندرچی اظهار داشت: کرمان، قلب معادن ایران است و چنانچه قرار بر برگزاری نمایشگاه تخصصی مرتبط با معادن باشد، باید در کرمان برگزار شود.وی افزود: در این نمایشگاه، در تلاش هستیم موضوعاتی مانند بومی‌سازی قطعات را به دلیل اهمیت فراوانی که دارد در ادامه رویکرد سال های قبل نمایشگاه،پیگیری کنیم.
وی بیان داشت:بر همین اساس نیز از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه درخواست کرده ایم نیازهایشان به قطعات بومی‌سازی شده را به صنعتگران داخلی انتقال دهند تا آنها بتوانند بر روی ظرفیت های توسعه ساخت داخل کار کنند.
مجری نمایشگاه بین المللی معدن کرمان گفت:حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مخاطبان این نمایشگاه دائمی هستند؛ یعنی از دوره‌های قبل در نمایشگاه حاضر بوده‌اند و هر ساله حضور خود را تمدید کرده‌اند؛ بنابراین می‌توان گفت فعالیت  اثرگذار بوده که زمینه جلب نظر فعالان این عرصه را فراهم کرده است.
مدیرعامل شرکت رستاک پاد ویژن، تصریح کرد:اگر نمایشگاه برد و بازتاب خوبی نداشت،این تعداد مشتری وفادار نداشتیم چنانکه درحال‌حاضر، شرکت‌های بزرگی مانند شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) در این نمایشگاه حضور دارند.
بندرچی اظهار داشت:برگزاری نمایشگاه به‌طور تخصصی موجب افزایش کیفیت و بازدهی آن می‌شود و در دنیا نیز گرایش بسیار قابل‌توجهی به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی وجود دارد، اما ما در ایران حتی سایت بین‌المللی قوی براساس استانداردهای جهانی برای برگزاری چنین رویدادهایی را نداریم.این در حالی است که حتی در خاورمیانه نیز کشورهایی مانند امارات متحده عربی و ترکیه در صنعت نمایشگاهی بسیار بهتر از ما فعالیت کرده‌اند.
مجری نمایشگاه بین المللی معدن استان کرمان تصریح کرد:البته استقبال شرکت‌های خارجی برای حضور در نمایشگاه این دوره کاهش پیدا کرده و همه‌گیری ویروس کرونا نیز مزید بر علت شده است. با این وجود، شرکت‌هایی که نماینده طرف‌های خارجی هستند، در این نمایشگاه حضور دارند.
برگزاری در فضای ۱۰ هزار مترمربعی
بندرچی در ارتباط با فضای برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته و ششمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی گفت: امیدواریم امسال نیز با توجه به فضای ۱۰ هزار مترمربعی که سال گذشته داشته‌ایم بتوانیم این نمایشگاه را به خوبی برپا کنیم.
حضور ۱۵۰ شرکت داخلی
وی در ارتباط با تعداد شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه امسال حدود ۱۵۰ شرکت داخلی و نمایندگی‌هایی از شرکت‌های خارجی حضور خواهند یافت.
مدیر برگزارکننده این نمایشگاه به مزیت حضور شرکت‌های داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه تخصصی‌ترین نمایشگاه معدنی است که در حوزه فرآوری فلزات آهنی و غیرآهنی برگزار می‌شود و چنین نمایشگاهی در حوزه فرآوری در کشور و منطقه وجود ندارد.
نگرانی از بابت ویروس کرونا وجود ندارد
 وی در ارتباط با هماهنگی‌های انجام شده با ستاد مبارزه با ستاد ملی مقابله با کرونا در برگزاری این دوره از نمایشگاه گفت: براساس دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا سایت‌های نمایشگاهی باید علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ستاد مبارزه با کرونای استان نیز همسو باشند. همچنین لازم به توضیح است که خوشبختانه استان کرمان جز هفت استان وضعیت سفید در کشور شناخته شده است و مشکلی تا به امروز از این بابت در این استان وجود ندارد.
بندرچی با اشاره به برنامه‌های جانبی در این نمایشگاه گفت: گردهمایی هیات مدیره‌های روسای نظام مهندسی ۱۲ استان جنوب شرق کشور همزمان با این نمایشگاه برگزار خواهد شد و این افتخاررا داشتیم تا میزبان رئیس نظام مهندسی معدن ایران در مراسم افتتاحیه، سخنرانی و همچنین بازدید ایشان در این دوره از نمایشگاه باشیم.
حضور شرکت‌های بزرگ در این نمایشگاه
مدیر برگزارکننده این نمایشگاه با اشاره به حضور شرکت‌های بزرگ و پرقدرت در این دوره از برگزاری نمایشگاه گفت: شرکت‌هایی از جمله شرکت ملی مس ایران، شرکت گل‌گهر، شرکت گهرزمین و مجموعه میدکو از جمله بخش‌هایی هستند که در این دوره از نمایشگاه حضور جدی دارند.
وی در پایان گفت: از تمامی متخصصان و دست‌اندرکاران حوزه معدن و راهسازی دعوت می‌کنیم تا از این نمایشگاه و ظرفیت هایی که در آن ارایه شده است بازدید و بهره برداری نمایند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1957