printlogo


مدیرکل راه و شهرسازی استان،تشریح کرد
جزییات طرح اقدام ملی مسکن در کرمان
جزییات طرح اقدام ملی مسکن در کرمان
کد خبر: 2010
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان جزییات طرح اقدام ملی مسکن در کرمان را تشریح کرد.علی حاجی زاده در جلسه شورای مسکن استان کرمان اظهار کرد: تا امروز در مراحل مختلف ثبت نام، در کل استان کرمان ۴۴ هزار و ۳۳۳ نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند که ۱۰ هزار و ۶۹۷ نفر افرادی هستند که به وسیله آموزش و پرورش و وزارت دفاع به راه و شهرسازی معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه ۲۹ هزار و ۸۷۳ نفر از این تعداد مربوط به شمال و ۳۸۵۳ نفر مربوط به جنوب استان است، افزود: تا امروز ۱۱ هزار و ۵۲۳ نفر احراز شرایط شده و فرآیند احراز شرایط همچنان در حال انجام است.

حاجی زاده تصریح کرد: در شیوه نامه ابلاغی اقدام ملی مسکن برای تعیین نوع واگذاری زمین به دلیل اینکه اراضی ۹۹ ساله، فروش اقساطی و مشارکتی صورت می گیرد، باید قیمت اراضی تعیین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: تاکنون برای طرح اقدام ملی ۲۱۴ هکتار اراضی دولتی اختصاص داده ایم که براساس تراکم شهرهای مختلف برای ۱۰ هزار و ۲۴۱ واحد است که اغلب به صورت کارگزاری به بنیاد مسکن واگذار می شود و این نهاد با قرارداد واگذاری به صورت گروه های یک یا دو نفره، یا مدیریت ساخت و انتخاب پیمانکار کار را انجام می دهد.

وی افزود: ۹ هکتار از اراضی اختصاص داده شده مربوط به شهر کرمان است.

در این جلسه بحث اراضی پیشنهادی برای طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان کرمان به جز شهرهای کرمان و سیرجان تصویب شد.

همچنین قیمت اراضی پیشنهادی این طرح نیز به تصویب شورا رسید.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2010