printlogo


پورابراهیمی خبر داد:
پهنه های معدنی متعلق به ایمیدرو به زودی فعال می شوند
پهنه های معدنی متعلق به ایمیدرو به زودی فعال می شوند
کد خبر: 202
پورابراهیمی در دیدار با مدیرعامل ایمیدرو از توافق انجام شده جهت فعالسازی پهنه های معدنی متعلق به ایمیدرو در آینده نزدیک خبر داد.
نشست مشترک دکتر پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیرعامل ایمیدرو و معاونان ایشان با حضور رییس اتاق بازرگانی کرمان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل امور اقتصادی استانداری براساس توافقات قبلی صورت گرفته با استاندار کرمان مبنی بر پیگیری مباحث معدنی استان برگزار شد. 
"محمدرضا پورابراهیمی" نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: موضوعات مربوط به حوزه معدنی با توجه به ذخائر بالای آن در استان کرمان نیازمند توجه جدی دولت است.
وی بیان کرد: 40 درصد از بهره برداری های معدنی در کشور از استان کرمان انجام می شود و این مسئله توجه بیشتر دولت به مباحث معدنی در استان کرمان را می طلبد.
پورابراهیمی اعلام کرد: با توجه به دعوت قبلی و مصوبات چند هفته قبل در کرمان با حضور استاندار این نشست جهت به پیگیری مباحث معدنی مذکور برگزار شده است.
"مهدی حسینی نژاد" رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان نیز در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت معادن در استان و بهره برداری از آنها ارائه کرد و حضور ایمیدرو در کرمان را فرصتی برای افزایش توانمندی های معدنی استان دانست که باید هر چه بیشتر عملیاتی شود. 
 بنا بر این گزارش در این نشست مقرر گردید تا پهنه جدید معدنی منطقه راین – گلباف برای امر مطالعات اکتشافی در دستور کار قرار گرفته و از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی یک هفته آینده تیم تخصصی  ایمیدرو به کرمان سفر کند و آغاز مطالعات اکتشافی در این پهنه معدنی عملیاتی شود.
همچنین مقرر شد مجموع مطالعات انجام شده در پهنه معدنی شهرستان راور که اطلاعات مربوط به ذخایر معدنی آن مشخص شده، برنامه بهره برداری آن و یا پیشنهاد واگذاری سرمایه گذاری سریع تر اجرایی شود.
با توجه به تکالیف قانونی در حوزه زیرساختها، هشت پروژه زیرساختی در حوزه معادن استان به ایمیدرو با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان ارائه شد و مقرر شد عملیات زیرساختی در حوزه های ماموریت های اجتماعی در مناطق انجام گیرد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/202