printlogo


در دیدار مدیرکل امور مالیاتی استان با رییس کل دادگستری کرمان مطرح شد
۶۵ درصد مالیات کرمان را شرکت های بزرگ پرداخت می‌کنند
۶۵ درصد مالیات کرمان را شرکت های بزرگ پرداخت می‌کنند
کد خبر: 2052
مدیرکل امور مالیاتی استان با رییس کل دادگستری کرمان با اشاره به این مطلب که استان کرمان ۱۶ درصد از میانگین کشوری در اظهارنامه مالیاتی جلوتر است، اظهار کرد: در حال حاضر چهار درصد از مجموع مالیات استان کرمان از سوی اصناف، ۲۳ درصد از سوی حقوق بگیران، ۶۵ درصد از سوی شرکت های بزرگ استانی و ۸ درصد از طریق مالیات بر ارث و سایر منابع پرداخت می شود.

محمد سلمانی مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان در این نشست گفت: مهمترین سیاست نظام مالیاتی در سال جاری این است که با تکمیل پایگاه اطلاعات مودیان، کشف فرارهای مالیاتی و شناسایی فعالان اقتصادی فاقد پرونده مالیاتی، درآمدهای پیشبینی شده امسال را محقق نماید و در سالی که رونق تولید در دستور کار ارکان مختلف نظام قرار گرفته، فشار مالیاتی بر مودیان موجود را تعدیل کند.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با اشاره به این مطلب که از مجموع مالیات های دریافتی در استان، یک هزار و  ۱۰۰ میلیارد تومان عوارض بوده که به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شده است، افزود: در سال گذشته دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات در استان کرمان وصول و به حساب خزانه واریز شد که مطمئنا بیشتر از این مبلغ به استان کرمان وارد شده است.
وی با اشاره به این مطلب که استان کرمان ۱۶ درصد از میانگین کشوری در اظهارنامه مالیاتی جلوتر است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر چهار درصد از مجموع مالیات استان کرمان از سوی اصناف، ۲۳ درصد از سوی حقوق بگیران، ۶۵ درصد از سوی شرکت های بزرگ استانی و ۸ درصد از طریق مالیات بر ارث و سایر منابع پرداخت می شود.
تحقق عدالت مالیاتی یک ضرورت اقتصادی و اجتماعی است

رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به سهم خوب این استان در تنظیم بودجه کشور از طریق مالیات، گفت: انتظار مردم استان کرمان این است که اگر در کشور سهم قابل توجهی در حوزه مالیاتی داریم، در حوزه اختصاص بودجه های عمرانی نیز شاهد تفاوت های مثبت به نفع استان باشیم.
یدالله موحد افزود: تعمیم احساس عدالت در تمامی شئون جامعه از جمله سیتسم قضایی، اجرایی، مالیاتی و .... باید مورد توجه قرار گیرد زیرا یک مولفه حیاتی به شمار می رود.
وی با تاکید بر این مطلب که موضوع عدالت مالیاتی از مولفه های ضروری در حوزه اقتصادی و اجتماعی به شمار می رود، تصریح کرد: تحقق عدالت در حوزه مالیات باید مورد توجه قرار گیرد زیرا مردم از پرداخت مالیات گلایه ندارند و احساس وظیفه می کنند که در اقتصاد کشور مشارکت داشته باشند اما فرار مالیاتی و تبعیض مالیاتی را تلخ می دانند و مدیران سازمان عظیم مالیاتی باید به این موضوعات توجه داشته باشند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: میزان مالیات ماخوذه از سود خالص شرکت های بزرگ استان علی القاعده باید به همین تناسب در بودجه های عمرانی و توسعه استان دیده شود.
موحد بر رعایت تناسب مالیات پرداختی در استان کرمان با بودجه های عمرانی تاکید کرد: باید بررسی شود که آیا استان کرمان به تناسب مالیات پرداختی از بودجه های عمرانی و عمومی برخوردار می شود و در این رابطه مدیران استانی باید پیگیری های لازم را انجام داده و نتایج آن را به مردم اطلاع دهند.
وی گفت: بنگاه های تولیدی استان گلایه هایی درباره تعیین مالیات های علی الراس دارند و اصلاح آن با مشکلات زیادی روبرو است که در این رابطه نیاز به ارتقای سطح کارشناسی در این حوزه است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2052