printlogo


استاندار کرمان در نشست شورای اداری استان مطرح کرد
اشتغال،تولید و سرعت عمل؛ اولویت‌های مدیریتی استان
اشتغال،تولید و سرعت عمل؛ اولویت‌های مدیریتی استان
کد خبر: 2063
استاندار کرمان در شورای اداری استان بر اولویت های استان اشاره کرد و گفت: اکنون، زمان شعار و رجزخوانی نیست و وقت عمل، صحبت های عالمانه و کارشناسانه است
دکتر محمدجواد فدائی در سومین جلسه شورای اداری استان کرمان در سال 99 در محل سالن دانشگاه فرهنگیان کرمان، اظهارنظرهای به دور از علم، تحقیق و اطلاع را موجب بروز مشکلات و نگرانی ها دانست.
وی مهمترین ضرر اظهارنظر غیرعلمی و بدون آگاهی را ضربه به اعتماد جامعه دانست و ادامه داد: اظهارنظر های بدون اطلاع باعث سلب اعتماد عمومی می‌شود. استاندار کرمان همچنین با بیان اینکه الان زمان شعار دادن و رجزخوانی نیست، گفت: اکنون باید عمل کنیم و صحبت های عالمانه و کارشناسانه داشته باشیم.
استاندار کرمان اهمیت بحث سرمایه گذاری و توسعه را مورد اشاره قرار داد و افزود: اشتغال، تولید و سرعت عمل اولویت‌ها و نکات اصلی مدیریتی استان است.
دکتر فدائی افزود: تصمیم‌گیری در مسائل اجرایی و رفع مشکلات مردم را باید با نظرات کارشناسی و عالمانه دنبال کنیم، دلایل و عوامل مختلفی در به وجود آمدن مشکلات وجود دارد، اینکه بلافاصه قضاوت کنیم که مشکل به دلیل ضعف مدیر و کار نکردن است، عالمانه و عاقلانه نیست و مبنای کارشناسی هم ندارد.
استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت بحث سرمایه گذاری و توسعه را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: مشکل فعلی و اولویت ما، اشتغال و تولید است و همه باید تمام تلاشمان بر حل مشکل اشتغال و رونق تولید باشد.
وی تصریح کرد: اشتغال، تولید و سرعت عمل را نکات اصلی مدیریتی استان می‌دانیم و در این زمینه هم اقدامات زیادی شده است.
دکتر فدائی به نقش مدیران اشاره کرد و گفت: اطمینان می‌دهم در استان ما هیچ کاری به دلیل ضعف مدیر معطل نمی‌ماند و اگر جایی احساس شود کار به دلیل ضعف مدیر اشکال دارد به روش های مختلف آن را حل می کنیم و بلافاصله به مدیر و وزیر مربوطه منتقل می کنیم و اینگونه مطمئنا اگر ضعفی باشد مدیر تغییر می کند.
وی در خصوص انتصابات در استان نیز گفت: در مدت زمان پایانی دولت، اصل بر این است که تغییری در مدیریت‌ها نداشته باشیم چون هر تغییری موجب کندی کار می شود، مگر اینکه ضرورت ایجاب کند و سه شرط همسویی با دولت، کارایی و تجربه، اعتماد و سلامت نفس به عنوان اصول انتصاب مدنظر داریم.
استاندار کرمان از مدیران کل خواست تا در سطح شهرستان‌ها هم در مورد انتصاب و تغییر مدیریت، نکات عنوان شده را رعایت کنند و افزود: تاکید ما بر این است که اگر تغییراتی در شهرستان‌ها لازم بود، حتما با هماهنگی فرمانداران باشد، همانگونه که وزرا موظف هستند با استاندار در تغییرات هماهنگی کنند.
دکتر فدائی همچنین به بیماری کرونا ویروس اشاره داشت و بیان کرد: در ابتدای بروز بیماری و شیوع آن برای اینکه جامعه به نوعی غافلگیر شده بود و ماسک و مواد ضدعفونی کم بود و آمادگی در تختهای بیمارستانی نداشتیم، ضرورت ایجاب می کرد فرصتی ایجاد کنیم و لذا تعطیلی هایی صورت گرفت که به موقع و بعضا زودتر از تصمیمات ملی بود.
وی ادامه داد: بعد که امکانات فراهم شد و با توجه به اینکه بیماری همچنان ادامه دارد، تعطیلی معنا و فایده‌ای ندارد، ضمن اینکه تعطیلی موجب مشکلات اقتصادی می شود، الان سیاست ما بر رعایت پروتکل های بهداشتی است و روی این مسئله خیلی حساس و جدی هستیم.
استاندار کرمان عنوان کرد: گروه های 20 گانه نظارتی را تشکیل دادیم که نظارت بر اماکن مختلف را انجام می دهند و در مورد تالارها هم گفته ایم با 50 درصد ظرفیت و حضور ناظر دانشگاه علوم پزشکی مقیم، می توانند فعالیت کنند.
وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی هم به واسطه برگزاری مراسم در خانه ها وجود داشت که با تشکیل گشت بهداشتی ویژه کووید 19 با حضور نماینده دادستان و حکم قضائی برای ورود به منزل، نظارت داریم و در این ارتباط شب گذشته مراسم در سه خانه تعطیل شد.
دکتر فدائی ابراز داشت: از مردم خواسته‌ایم که گزارش این مراسم ها و تجمع ها را به 110 اطلاع دهند که گشت‌های بهداشتی برخورد کنند. استاندار کرمان تاکید کرد: در برخورد با تجمع ها در رعایت پروتکل ها جدی هستیم و امیدواریم در فاصله زمانی معقول، تعداد مبتلایان و فوتی‌های بیماری کروناویروس در استان کاهش یابد.

شناخت و معرفت از حوزه ماموریت، رمز موفقیت مدیر شایسته و لایق است
حجت‌‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: امانتداری در مدیریت دینی شرایط متعددی دارد که اولین شرط آن شناخت و معرفت از حوزه ماموریت است که رمز موفقیت مدیر شایسته و لایق به حساب می ‌آید.
حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان ۲۶ تیر در سومین جلسه شورای اداری استان افزود: اصل دوم در امانتداری اسلامی که بستر مدیریت لایق را فراهم می‌کند، این است که مسئول باید انگیزه و اراده لازم را برای ادای مسئولیت و انجام مدیریت داشته باشد.
حجت‌الاسلام علیدادی ادامه داد: داشتن برنامه برای حوزه مدیریت و ماموریت اصل سوم موفقیت است، فرد باانگیزه حتی اگر حوزه کاری خود را خوب بشناسد، اما عملکرد خوبی را نمی‌تواند در انتهای کار تحویل دهد.
امام جمعه کرمان بیان داشت: اگر می‌خواهیم معلول در خارج اتفاق افتد، همه علت‌ها باید دست به دست هم دهند، امیدواریم مدیران ارشد استان مراقبت کنند و فکری جدی به اندازه مسئولیت و توان برای معیشت مردم و مبارزه با گرانی ها داشته باشند که شرایط کشور نیاز به همدلی، همراهی و هم افزایی برادرانه مشکلات مردم را حل کردن دارد.
** در این جلسه تعدادی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاههای خود پرداختند.
پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم در خصوص شناسایی دارایی‌های دولت و مولدسازی بیان کرد: برآورد می‌شود کل دارایی هایی دولت 9 برابر حجم نقدینگی در سال 98 باشد.
وی ادامه داد: براساس خزانه کل کشور 350 هزار ملک در کشور ارزیابی شده است و هفت برابر تولید ناخالص داخلی کشور دارایی مازاد داریم که باید حتما برای انها تصمیم گیری شود.
پورابراهیمی ابراز داشت: نفت در اقتصاد ایران به واسطه تحریم، کرونا یا هر دلیل دیگری تمام شد، برای درآمد پایدار ایجاد کردن از مولدسازی می توان استفاده کرد که یکی از راه های آن فروش املاک مازاد است و می توان با تغییر کاربری آنها نیز ارزش افزوه ایجاد کرد و یا استفاده بهینه داشت.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از توافق با وزارت اقتصاد و تیم بازار سرمایه برای راه‌اندازی بورس املاک و مستقلات کشور خبر داد.
 لزوم راه‌اندازی راه‌آهن بافت – کرمان، ارتقای جایگاه گردشگری شهرستان بافت و تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز از درخواست‌های مطرح شده از سوی نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری بود.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز به مصوبات کمیسیون کشاورزی مجلس در نشست با تعدادی از وزار اشاره کرد و گفت: تامین نهاده‌های کشاورزی، نصب کنتورهای حجمی به منظور مدیریت سطح زیر کشت و الگوی کشت، تامین آب شرب جیرفت و عنبرآباد، حل مشکل صادرکنندگان محصولات کشاورزی مورد بررسی قرار گرفته است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2063