printlogo


دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان خبر داد
بررسی برنامه ۳ساله و پروژه های سال ۹۹ «معین های توسعه»
بررسی برنامه ۳ساله و پروژه های سال ۹۹ «معین های توسعه»
کد خبر: 2064
پنجمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۹ به ریاست استاندار و با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیران ذیربط و ۷ معین اقتصادی برگزار شد.
دکتر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در این جلسه خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین استانداری کرمان و  ۲۶ معین توسعه که به صورت داوطلبانه مسئولیت راهبری توسعه بعضی مناطق استان را بر عهده گرفته و متعاقب آن برنامه کاری در مقطع زمانی سه ساله به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ارائه کرده اند.
وی افزود: دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بررسی برنامه های سه ساله معین های توسعه استان (سال۹۹-۹۷) ونیز جمع بندی پروژه های سال ۱۳۹۹ معین های توسعه و نیز نتایج حاصل از طرح مطالعاتی ارزیابی شاخص های اقتصاد مقاومتی و تاثیرات حضور معین های توسعه استان کرمان، نسبت به برگزاری جلسات ستاد فرماندهی برای بررسی برنامه سه ساله و نیز تصویب پروژه های سال ۱۳۹۹ اقدام کرده است.
 دکتر رودری با توجه به نتایج ارزیابی عملکرد معین های اقتصادی استان بر لزوم توجه بیشتر آنها به توانمند سازی مردم و استفاده از تجارب موفق یکدیگر خصوصاً در بحث کارآفرینی و اشتغال زایی تاکید کرد.
معین های توسعه در جهت «توسعه متوازن» در استان فعالیت کنند
استاندار کرمان با اشاره به لزوم ارزیابی کار معین های توسعه گفت: معین های توسعه در جهت توسعه متوازن در استان فعالیت کنند.
دکتر محمدجواد فدائی استاندار کرمان از شناسایی شهرستان‌ها، بخش‌ها و دهستان‌هایی در استان کرمان که به معین‌های اقتصادی نیاز دارند، خبر داد و گفت: بعضی موسسات و واحدهای اقتصادی و تولیدی داریم که امکان حضور در مناطق جدید را دارند و می‌توان از آنها بهره گرفت.
دکتر فدائی ابراز داشت: جلسات ارائه گزارش و ارزیابی عملکرد دیگر معین‌های توسعه‌ای استان نیز در هفته‌های آینده برگزار خواهد شد تا ضمن مرور برنامه سه ساله آنها، ادامه فعالیت برنامه‌ها در سال 99 را بررسی کنیم.
استاندار کرمان گفت: در نیمه دوم امسال هم باید برنامه‌ریزی برای ادامه برنامه سه ساله آینده معین‌ها داشته باشیم و گزارش خلاصه و جامع از عمکلرد و تاثیرگذاری معین‌ها به سایر استان‌ها تهیه کنیم.
دکتر فدائی با بیان اینکه در برنامه سه ساله بعدی معین‌ها، تغییر دیدگاه را خواهیم داشت و فعالیت آنها را از منطقه‌ای و محلی به موضوعی و تخصصی در نظر می‌گیریم، عنوان کرد: از اشکالات معین‌های اقتصادی، نامتوازن بودن توسعه در سطح استان بود، بعضی از معین‌ها به واسطه قدرت و توانایی بالاتر منطقه خود را به خوبی توسعه دادند و از سوی دیگر مناطقی با عملکرد پایین را داریم.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال عملکرد معین‌های توسعه‌ای در دو شهرستان سیرجان و رودبار جنوب کاملا متفاوت است، خوشحالیم که در سیرجان توسعه خوبی را داریم، اما نگرانیم که رودبار جنوب نتوانسته توسعه یابد.
دکتر فدائی با بیان اینکه توسعه متوازن در استان را می‌خواهیم، پیشنهاد داد تا معین‌های توسعه‌ای استان به معین‌های تخصصی در بخش‌های صنعت، معدن، تجارت، گردشگری، کشاورزی و غیره تبدیل شوند و برنامه برای کل استان داشته باشند.
شایان ذکر است ۷ معین اقتصادی حاضر در جلسه اقدامات انجام شده و برنامه های سال جاری خود را تشریح  و تصمیمات لازم در خصوص مشکلات پروژه ها اتخاذ شد
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2064