printlogo


استاندار کرمان اعلام کرد
ممنوعیت برگزاری همایش‌، سمینار و گردهمایی‌ دولتی در استان
ممنوعیت برگزاری همایش‌، سمینار و گردهمایی‌ دولتی در استان
کد خبر: 2067
استاندار کرمان با اشاره به اینکه برای جبران خسارت های اقتصادی فعلا منبعی در اختیار استانداری نیست، تصریح کرد: اگر مطمئن باشیم بستن تالارها اثر مثبت دارد شک نداشته باشید این کار را انجام می دهیم اما تردید داریم اثر مثبت داشته باشد.

دکترمحمدجواد فدائی در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: تاکید رییس جمهور بر این است تا زمانی که برای کرونا واکسن ساخته شود، باید به دنبال قطع زنجیره بیماری باشیم و از شیوع آن جلوگیری کنیم.

وی افزود: نکته مورد توجه این است که ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا بدون علامت هستند و حدود ۳۵ درصد از مبتلایان نیاز به بستری شدن ندارند و ۱۵ درصد از بیماران نیاز به بستری شدن دارند.

فدائی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد مبتلایان به کووید ۱۹ بدون علامت هستند، رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک مسئله مهمی است و برای کاهش شیوع بیماری، فرمولی که باید رعایت کنیم این است که همه ما فرض کنیم خودمان و طرف مقابلمان به این بیماری مبتلا است.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه جلوگیری از تجمعات باید ادامه پیدا بکند، گفت: اکنون مهم ترین مسئله ما نظارت است که کارگروه نظارت فعال است و باید فعال تر عمل کند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان اظهار کرد: گروه های بیست گانه نظارتی داریم که بر رعایت پروتکل های بهداشتی در اصناف، ادارات و ... نظارت می کنند اما گشت ویژه بهداشتی کووید ۱۹ برای مکان هایی است که این گروه های نظارتی امکان ورود را ندارند مانند تجمعات و مراسم در منازل مردم.

فدائی افزود: در مرحله قبل تصمیم برای بازگشائی تالارها براین اساس گرفته شد که مراسم در مکان های دیگر برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه برای جبران خسارت های اقتصادی فعلا منبعی در اختیار استانداری نیست، تصریح کرد: اگر مطمئن باشیم بستن تالارها اثر مثبت دارد شک نداشته باشید این کار را انجام می دهیم اما تردید داریم اثر مثبت داشته باشد.

استاندار کرمان در ادامه اظهار کرد: در ستاد ملی کرونا از سوی رییس جمهور اعلام شد که باید تاب آوری ملی را در جامعه در بحث سلامت و اقتصاد افزایش بدهیم و ما هم بر این مسائل تاکید داریم.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان افزود: رییس جمهور اعلام کرد که در حوزه اقتصادی، تولید نباید تعطیل شود و باید نیازهای مردم تامین شود و لازم است از نیروهای دخیل در تولید حفاظت کنیم و در حوزه سلامت نیز مهم ترین بخشی که درگیر هستند، کادر درمان هستند و باید مراقبت و محافظت شوند تا تاب آوری جامعه در بخش سلامت محقق شود.

فدائی در ادامه گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا برگزاری همایش، سمینار و گردهمائی های دولتی و غیردولتی مطلقا ممنوع است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مصوب شد مراکز آموزشی توانبخشی روزانه استان تا اطلاع ثانوی تعطیل شود و همچنین برگزاری نمازهای جماعت در مساجد تعطیل شد( مساجد فعال است اما نمازجماعت برگزار نمی شود).

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2067