printlogo


با مواد اولیه ارزان، ‌فولاد گران تحویل مردم ‌می‌دهند؛
انتقاد مجدد پورابراهیمی از قیمت‌گذاری نامناسب سنگ آهن
انتقاد مجدد پورابراهیمی از قیمت‌گذاری نامناسب سنگ آهن
کد خبر: 2112
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در دیدار با مدیران کل صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب استان کرمان با انتقاد از قیمت‌گذاری نامناسب سنگ آهن در کشور گفت: سالانه میلیاردها تومان رانت این قیمت‌گذاری نامناسب است.

پورابراهیمی اظهار داشت: ظرفیت تولید معادن استان کرمان در بخش‌های مختلف در سال جاری باید افزایش پیدا کرده و برنامه افزایش تولید ارایه شود.

وی با اشاره به اینکه عدم نقدینگی و سرمایه در گردش دلیل اصلی تعطیلی یا نیمه فعال بودن واحدهای تولیدی استان کرمان است گفت: این واحدها مشکلات بانکی دارند و تامین نقدینگی آنها از بورس امکان‌پذیر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان باید راهکار عملیاتی برای فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی استان داشته باشد افزود: بسیاری از این واحدها از روش‌های تامین مالی آگاهی ندارند و باید در جلسات متعدد این روش‌ها را آموزش داد.

وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه یک ظرفیت مهم برای تامین مالی شرکت‌های مختلف است گفت: از بازار سرمایه می‌توان مشکلات تامین نقدینگی ۷۰ تا ۸۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی متوقف در شهرک‌های صنعتی استان را برطرف کرد.

پورابراهیمی با بیان اینکه شورای معادن یک ظرفیت مهم برای استان کرمان بوده و خوشبختانه مصوبات بسیار خوبی داشته است ادامه داد: متاسفانه با قیمت‌گذاری نامناسب در بخش سنگ آهن روبرو هستیم که اصلاح آن در دستور کار این شورا است.

وی با اشاره به اینکه سالانه میلیاردها تومان رانت قیمت‌گذاری نامناسب سنگ آهن در کشور است تصریح کرد: مواد اولیه ارزان می‌دهیم اما فولاد گران تحویل مردم کشور می‌دهیم که اصلا قابل قبول نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان کرمان مناسب‌سازی قیمت سنگ‌آهن در کشور را با جدیت پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه برای ما قابل قبول نیست که کارگر در معادن به سختی کار کند و آلایندگی معادن نصیب کرمانی‌ها باشد اما سنگ آهن با قیمت پایین به شرکت‌های فولادی فروخته شود گفت: اگر قیمت فولاد پایین بود این مسئله قابل تحمل بود اما می‌بینیم فولاد با قیمت بالا به دست مردم می‌رسد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2112