printlogo


در سفر معاون امور صنایع وزارت صمت به استان کرمان آغاز شد؛
افتتاح یک طرح و بازدید از ۶ واحد تولیدی در منطقه ویژه سیرجان
افتتاح یک طرح و بازدید از ۶ واحد تولیدی در منطقه ویژه سیرجان
کد خبر: 2131
معاون امور صنایع وزارت صمت یک واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان سیرجان را افتتاح و از ۶ واحد تولیدی دیگر بازدید کرد.در این سفر فاز دوم شرکت لوله و فلزات تزیینی کارخانه استیل منطقه ویژه سیرجان با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان و ظرفیت تولید روزانه 2 هزار تن، به بهره‌برداری رسید.

«مهدی صادقی نیارکی» معاون امور صنایع وزارت صمت در سفر به شهرستان سیرجان به همراه سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان این شهرستان از کارخانه راه آهن کشش و تنها واحد تعمیرات اساسی واگن لوکوموتیوهای ریلی کشور با ظرفیت تعمیر و نگهداری ماهیانه ۵۰ دستگاه لوکوموتیو بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت این مجموعه قرار گرفت.

معاون وزیر صمت سپس از فعالیت کارخانه روغن خوراکی فریکو در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان با اشتغال زایی ۴۰۰ نفر، سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان و ظرفیت تولید ۸۰۰ تن روغن در روز بازدید کرد. 

مهدی صادقی نیارکی همچنین از کارخانه تولید لوله و فلزات تزئینی و صنعتی آروین در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان بازدید و فاز دوم تولید ورق های تزیینی این کارخانه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان و تولید روزانه ۲۰۰۰ تن را افتتاح کرد.

معاون صنایع وزارت صمت همچنین در این سفر از کارخانه تولید لوازم خانگی تلویزیون و یخچال جی پلاس با ظرفیت تولید روزانه ۲ هزار دستگاه تلویزیون  و ۴۰۰ دستگاه یخچال و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر بازدید و از نزدیک در جریان تولیدات این کارخانه بزرگ در منطقه قرار گرفت . 

براساس این گزارش کارخانه تولید آهن اسفنجی با ظرفیت تولید ۷۰ هزارتن آهن اسفنجی و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر از دیگر کارخانه هایی بود که مورد بازدید صادقی نیارکی قرار گرفت .

معاون امور صنایع وزارت صمت در پایان این سفر از پروژه در حال ساخت بیمارستان ۹۰ تختخوابی مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر با زیر بنای ۲۰ هزار متر مربع در منطقه ویژه اقتصادی بازدید کرد.

معاون وزیر صمت در پایان سفر یک روزه خود در نشستی با فعالان اقتصادی شهرستان سیرجان، ضمن بررسی مسائل و موارد مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی، برنامه‌ها و عملکرد وزارت صمت در حوزه‌های مختلف را تشریح  کرد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2131