printlogo


فرمانده انتظامی استان، خبر داد
کشف ۱۹ میلیارد ریال ارز قاچاق در کرمان
کشف ۱۹ میلیارد ریال ارز قاچاق در کرمان
کد خبر: 2206
فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۱۹ میلیارد و ۳۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال ارز قاچاق و دستگیری ۳ نفر در این رابطه خبر داد. عبدالرضا ناظری در تشریح این خبر، عنوان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای برخورد با اخلالگران اقتصادی و با اشرافیت اطلاعاتی از خرید و فروش ارز توسط افرادی به منظور قاچاق مطلع شدند.

وی افزود: در این رابطه ماموران طی یک عملیات منسجم این افراد را هنگام مبادله و تعیین اصالت ارزها در یک صرافی در شهر کرمان دستگیر و از آنان ۷۸ هزار دلار و ۴۲۰۰ یورو ارز غیر مجاز کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ارزش ارزهای کشف شده به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۳۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال خاطرنشان کرد: این ارزها به استناد بند «الف» ماده ۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین بند «پ» ماده ۵ آیین نامه اجرایی و مواد ۵ و ۶ قانون مذکور در خصوص تعیین میزان ارز قابل حمل، نگهداری و مبادله در داخل کشور از این افراد کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: برابر ماده ۲ این دستور العمل حداکثر ارز  قابل نگهداری و حمل توسط اشخاص، تا سقف ۱۰ هزار یورو و یا معادل آن به سایر ارزها است و برابر ماده ۳ نیز برای مبالغ بیش از ۱۰ هزار یورو توسط اشخاص ۳ شرط، داشتن سند موسسه اعتباری، رسید ثنا و اظهارنامه گمرکی الزامی است که این متهمان دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2206