printlogo


با سرمایه‌گذاری ۳۱ میلیارد تومانی صورت گرفت
بهره‌برداری از ۳ پروژه‌ شرکت طرح‌های صنعتی رادنیروی کرمان
بهره‌برداری از ۳ پروژه‌ شرکت طرح‌های صنعتی رادنیروی کرمان
کد خبر: 2241
پروژه‌های کارخانه کنتورسازی، مواد ضدعفونی و نیروگاه خورشیدی شرکت طرح‌های صنعتی رادنیروی کرمان افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده در این سه پروژه بیش از ۳۱ میلیارد تومان است و برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.
در این آیین،فدایی استاندار کرمان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس،حسینی‌نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، حسن‌زاده مدیرعامل شرکت جهاد نصر کرمان، امام جمعه باغین و جمعی از مدیران حضور داشتند. استاندار کرمان در این آیین،اظهار داشت: اولویت کشور و استان ایجاد اشتغال است و تمام تلاش‌ها نهایتا باید منجر به تولید و اشتغال شوند.
محمدجواد فدایی، تلاش، سرمایه‌گذاری و مشورت برای ایجاد شغل را خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی برشمرد و بیان داشت: هرگونه کوتاهی و کم‌کاری بخش دولتی و یا خصوصی در این مسیر، خیانت به مردم، نظام و تداوم انقلاب اسلامی است.
دکتر فدائی با تقدیر از شرکت حهاد نصر به واسطه راه‌اندازی طرح‌های تولیدی تصریح کرد: با تمام امکانات و فرصتی که در اختیار داریم برای افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های تولیدی جدید همکاری خواهیم داشت.
**
حسن‌زاده مدیرعامل شرکت رادنیروی کرمان در تشریح پروژه‌های افتتاح شده عنوان کرد: کارخانه کنتورسازی با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد تومانی راه‌اندازی شده و به 25 میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارد.
وی با اشاره به 35 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده در این طرح افزود: در حال حاضر تامین 160 هزار دستگاه کنتور برای 6 استان را به عهده گرفته‌ایم که تا یک سال آینده به تولید خواهند رسید.
حسن‌زاده از امکان افزایش ظرفیت خط تولید سالانه این کارخانه به 500 هزار دستگاه اشاره کرد و گفت: کنتورهای هوشمند و سه فاز در برنامه‌های آتی شرکت قرار دارند.
مدیرعامل شرکت رادنیروی کرمان همچنین از بهره‌برداری نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 500 میلیون تومان یاد کرد و گفت: این نیروگاه مجوز افزایش تا 25 مگاوات را دارد.
**
مطهری مدیرعامل شرکت نیل‌تِک، تولید کننده مواد ضدعفونی دست و سطوح با نام تجاری "اُکسیناب" نیز از سازگاری محصول تولیدی با محیط زیست و انسان نام برد و گفت: این مواد فاقد کلر و الکل بوده، به تایید پژوهشکده استاندارد رسیده و بر 99 درصد عوامل بیماری‌زا موثر است.
وی از سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومانی، اشتغال مستقیم ۲۵ نفری و ظرفیت روزانه ۹ هزار بطری در این واحد یاد کرد.  
**
محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز به شرایط سخت اقتصادی کشور و لزوم دستیابی به دانش فنی تاکید کرد و افزود: این مهم به دست جوانان قابل دستیابی است، باید به جوانان اعتماد کرد و کارها را به دست آنها سپرد تا مسیر توسعه را طی کنیم.
وی امکان استفاده از بورس انرژی را یکی از گشایش‌های اقتصادی دانست و عنوان کرد: خبرهای خوبی طی هفته آینده به لحاظ عرضه و تولید نفت خواهیم داشت، تحریم‌ها که مشکلاتی در مسیر ترانزیت نفت ایجاد کرده، درست است اما مشکل ترانزیت فرآورده‌های نفتی نداریم.
پورابراهیمی گفت: اقتصاد ایران روزانه 1400 میلیارد تومان تولید نقدینگی دارد که باید در مسیر تولید هدایت شود و اگر به تولید واقعی منجر نشود برای کشور کاملا مخرب است، لذا پیشنهاد می‌کنیم به جهاد نصر کرمان که از این بازار سرمایه استفاده کند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2241