printlogo


رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان، خبر داد
پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان شمال کرمان
پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان شمال کرمان
کد خبر: 2317
رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان اظهار کرد: طی ۷ سال گذشته در دولت تدبیر و امید بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان شمال استان کرمان پرداخت شده است.

عباس سعیدی به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران گفت: در هفته دولت امسال ۱۲۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۷۵ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال ۱۹۲۷ نفر در حوزه کشاورزی شمال استان کرمان افتتاح خواهد شد.

وی با تاکید برآنکه اهمیت بخش کشاورزی تامین غذایی مردم است، تصریح کرد: بهره‌وری کشاورزی مخصوصا در حوزه آب در دستور کار است و به دنبال آن هستیم که کشاورزی را به سمت کشاورزی اقتصادی، صادراتی و کشاورزی پایدار سوق دهیم.

رییس جهادکشاورزی شمال استان کرمان بیان کرد: در شمال استان کرمان ۲.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود که ارزش این تولیدات ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه هویت‌گذاری دام برای اولین در این دولت انجام شده است، عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که نژادهای آمیخته جدید در استان داشته باشیم ضمن انکه تاکید می شود نژاد نو ترکیب دلیلی بر از بین رفتن نژادهای قدیمی نیست.

سعیدی با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ تن کرک در استان کرمان تولید می‌شود، تصریح کرد: در چند سال اخیر به دلیل مسایل گوناگون افزایش زیادی در تولید گوشت قرمز نداشتیم اما اکنون تولید گوشت قرمز در استان در حال افزایش است ضمن آنکه در تولید گوشت مرغ و تخممرغ نیز روند افزایش تولید داشته ایم.

وی با اشاره به پرورش ماهیان خاویاری در استان کرمان ادامه داد: بزرگترین مرکز پرورش آرتیمیا کشور در شهرستان رفسنجان است و تاپایان سال ۲۰۰ هکتار دیگر به وسعت این مرکز اضافه خواهد شد ضمن آنکه تامین و توزیع بچه ماهی قزل آلا را در استان کرمان دنبال می کنیم و دیگر نیازی به واردات آن از سایر نقاط کشور نداریم.

رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان مدیریت انتقال دانش به مزرعه را از دیگر اقدامات این سازمان دانست و بیان کرد: در صنایع تبدیلی و تکمیلی رشد مناسبی داشتیم و در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی ۱۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام شده است و در همین راستا نیز ۶۶۲ پروانه بهره‌برداری و ۲۱۵۶ جواز تاسیس در استان تاکنون صادر شده است.

وی بیان کرد: در شمال استان ۲۴۹ واحد سردخانه با ظرفیت ۳۳۱ هزار تن فعال هستند که ۴۸ درصد آن مربوط به قبل از سال ۹۲ است و مابقی آن در ۷ سال گذشته احداث شده است.

سعیدی با اشاره به اجرای طرح آبیاری تحت فشار در مزارع شمال استان کرمان عنوان کرد: در سال گذشته ۶۶۰۰ هکتار طرح آبیاری تحت فشار انجام شده و اجرای ۶۰۰۰ هکتار دیگر نیز در دست اقدام است ضمن آنکه باید عنوان ترد که از ابتدای انقلاب تا قبل از شروع به کار دولت تدبیر و امید، تنعا ۴۷ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان اجرا شده بود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته در قنوات حدود ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احیای قنوات تخصیص داده ایم که این اعتبار برای ۲۱۰ رشته قنات هزینه شده است و همچنین در توسعه کشت گلخانه‌ ای نیز از ۷۰ هکتار در سال ۹۲ هم اکنون به ۲۵۰ هکتار رسیده‌ایم ضمن آنکه همواره تاکید داشته ایم در پرداخت تسهیلات در بخش گلخانه‌ای هیچ محدودیتی نداریم.

رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان از افزایش ۳۵۰۰ هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی در ۷ سال اخیر و پرداحت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این مهم در شمال استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: ضریب مکانیزاسیون در این ۷ سال از ۰.۹ درصد به ۱.۶۶ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: ۵۰ هزار تن بذر در این ۷ سال تولید شده است و همچنین طی ۷ سال گذشته ۳۰ هزار هکتار در امر توسعه دانه‌های روغنی در شمال استان کار صورت گرفته است.

سعیدی از کمبود کود شیمیایی در استان خبر داد بیان کرد: طی ۷ سال گذشته بیش از ۴۲۰ هزار تن کود شیمیایی در شمال استان توزیع شده است گفتنی است که هم اکنون در کود فسفر و پتاس کمبود داشته اما خوشبختانه در کود اوره کمبودی نداریم.

وی با بیان این مطلب که ۱۰ هزار هکتار طی ۷ سال گذشته اصلاح باغات صورت گرفته که برای این مهم ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به کشاورزان و باغداران پرداخت شده است، اظهار کرد: برای اولین بار در استان گندم قراردادی از کشاورزی خریداری شد ضمن آنکه ۴۰ هزار تن گندم دروم نیز امسال برای کارخانههای ماکارانی خریداری  و از اکنون برای خرید ۶۵ هزار تن گندم در حال بستن قرار داد هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان با بیان اینکه در قالب طرح کوثر، ۱۰ هزار هکتار از باغات و مزارع شمال استان کرمان تجمیع شدند، اظهار کرد: در مجموع طی ۷ سال گذشته به کشاورزان شمال استان کرمان بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2317