printlogo


۱۵ تعاونی برتر استان کرمان، معرفی و تجلیل شدند
سهم ۶ درصدی تعاونی ها از اقتصاد استان کرمان
سهم ۶ درصدی تعاونی ها از اقتصاد استان کرمان
کد خبر: 2382
استاندار کرمان در مراسم افتتاح طرح های تعاونی استان کرمان و تجلیل از تعاونی های برتر استان گفت: سهم تعاون در اقتصاد استان ۴ تا ۶ درصد است که از جایگاه واقعی خود عقب مانده و باید به سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد استان برسد...
محمدجواد فدائی افزود:در زمینه عملکرد تعاونی ها باید ببینیم انتظار ما از تعاونی ها برآورده شده و اگر نه، دلیل آن چیست؟
وی در ادامه اظهار کرد: موارد اعلام شده در ساخت تعاونی مسکن بیمارستان شهید باهنر نشان می دهد تسهیلات در تولید مسکن نقش چندانی ندارد و از سوی دیگر در برنامه های ساخت مسکن عقب هستیم.
فدائی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۱۰۰۰ واحد مسکن مهر به بهره برداری رسید و امسال ۱۷۰۰ مورد بهره برداری شد و در طرح اقدام ملی نیز مجموع سال گذشته و امسال ۱۰۰۰ واحد افتتاح می شود بیان کرد: این در حالی است که ۴۴ هزار نفر در استان کرمان در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند و تنها ۱۲ هزار نفر واجد شرایط هستند که اگر بخواهیم اینگونه (در ساخت و تحویل مسکن) پیش برویم ۱۲ سال طول می کشد لذا به سرعت بیشتری نیاز داریم.
استاندار کرمان گفت: علی رغم اینکه در بخش مسکن زحمات زیادی کشیده شده و دولت های مختلف برنامه هایی داشته اند و دولت هیچ وقت در امر مسکن بی تحرک نبوده، اما وضعیت اینگونه است و پاسخ ما به کسی که متقاضی مسکن است، چیست؟
وی با تاکید بر اینکه باید برنامه مداوم در حوزه مسکن داشته باشیم، گفت: اگر تنها راه بری صاحبخانه شدن اقدام ملی باشد، ثبت نام تمام شده و از سوی دیگر جوانان را تشویق به ازدواج می کنیم و مسئله این است که با تاهل، نخستین مسئله مسکن است.
فدائی در پایان تصریح کرد: سهم تسهیلات و آورده در ساخت مسکن باید سهم منطقی باشد به ویژه برای کسانی که تازه می خواهند زندگی را آغاز کنند.
افتتاح مرکز نوآوری تعاونی‌های استان کرمان در هفته آینده
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان در آیین تجلیل ازتعاونی های برتر استان، بیان کرد: ۱۱۰ تعاونی شرایط حضور در جشنواره تعاونی های برتر استان را داشتند که ۱۵ تعاونی در نهایت به عنوان برتر مشخص شدند.
"رضا اسماعیلی با بیان اینکه مرکز نوآوری استان را هفته آینده افتتاح خواهیم کرد، افزود: ۱۷ شرکت تعاونی در این مرکز تحت پوشش هستند و رویکرد مرکز جوانان و نیروهای جوان و جویای شغل است.
وی با اشاره به اینکه سامانه جامع تعاونی ها شکل گرفته که با این سامانه مشکلات حوزه تعاون رفع می شود، اظهار کرد: مشکل عدم به روزرسانی و شناسایی اعضای تعاونی با این سامانه رفع می شود و روند نظارت و کار تعاونی ها به خوبی پیش می رود.
اسماعیلی با اشاره به برگزاری جشنواره تعاونی های برتر بیان کرد: ۱۱۰ تعاونی شرایط حضور در جشنواره تعاونی های برتر استان را داشتند که ۱۵ تعاونی در نهایت به عنوان برتر مشخص شدند.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه سه تعاونی از این ۱۵ مورد به مرکز کشور معرفی می شوند و تاکنون هر ساله تعاونی برتر ملی از استان کرمان داشته ایم  اظهار کرد: علاوه بر کارکردهای اقتصادی، کارکرد اجتماعی تعاونی ها اهمیت زیادی دارد و برنامه توسعه به این نقش تاکید زیادی دارد.
افتتاح پروژه ۱۶۲ واحدی مسکن کارکنان بیمارستان شهید باهنر
در ادامه این مراسم، پروژه ۱۶۲ واحدی مسکن کارکنان بیمارستان شهید باهنر با حضور استاندار کرمان افتتاح شد.کارنما مدیر شرکت تعاونی مسکن کارکنان بیمارستان شهید باهنر کرمان در این مراسم اظهار کرد: ۱۶۲ واحد مسکونی در ۶ بلوک هفت طبقه شامل ۲۷ واحد احداث شده است.
وی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی ۲۴ میلیارد تومان هزینه شده و از مجموع واحدها ۶۱ واحد مشمول وام مسکن مهر بوده که ۳۰ میلیون تومان گرفتند و مابقی از طریق خرید اوراق مشارکت بانک مسکن و مجموعا ۲۰ میلیارد تومان آورده اعضاء و ۴ میلیارد تومان بانک مسکن به اتمام رسیده است.
کارنما تصریح کرد: هر عضو ۱۲۱ میلیون تومان آورده داشته و عمده واحدهای این پروژه متعلق به پرستاران است و روح تعاون و همدلی را در این پروژه به عینه می بینیم.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2382