printlogo


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان:
سیلاب بیش از 83 میلیارد تومان به کرمان خسارت زد
سیلاب بیش از 83 میلیارد تومان به کرمان خسارت زد
کد خبر: 239
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به بارش های بهاری اخیر گفت: سیلاب از ابتدای سالجاری تا ۱۵ فروردین، ۸۳ میلیارد و ۷۲۹ میلیون تومان به بخش‌های مختلف این استان خسارت وارد کرده است.
سید مصطفی آیت ‌اللهی موسوی افزود: خسارت سیلاب در 11 شهرستان برآورده شده و بررسی خسارت برای سایر شهر‌های استان نیز در دست بررسی است.
وی تصریح کرد: بیشترین خسارت‌ها در شهرستان‌های جنوبی و غربی استان شامل قلعه گنج ،شهربابک، رودبارجنوب و بم رخ داده و سیلاب درسه بخش زیربنایی و راه‌های اصلی، مسکن و کشاورزی خسارت وارد کرده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به خسارت سیلاب به کشاورزی استان اظهار داشت: درشهرستان بم ۵۰۰ هکتار و درشهرستان رودبار جنوب ۹۰ هکتار از مزارع به دلیل جاری شدن سیل دچار آسیب جدی شده اند.
وی افزود: همچنین وزش توفان درشهر‌ستان های بم و انار هم خساراتی به بخش راه‌ها و کشاورزی سبب شده که باید به صورت جزئی تر این خسارت ها بررسی و گزارش ارائه شود.
سامانه بارشی در روزهای ابتدایی سال جدید به استان کرمان وارد شد که با فعالیت این سامانه خسارت های مالی بسیاری به برخی از شهرستان های استان کرمان وارد شد.
در حالی که برخی نقاط کشور درگیر سیلاب هستند، استان کرمان با استفاده از تجارب قبلی و تمهیدات اندیشیده شده توسط مسئولان و تلاش های شبانه روزی دستگاه های ذیربط موفق به مهار بحران سیلاب با کمترین خسارت شد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/239