printlogo


در ادامه تکمیل رینگ شهر کرمان انجام گرفت؛
مطالعات اجرای دو تقاطع غیرهم‌سطح در بلوار امام رضا (ع)
مطالعات اجرای دو تقاطع غیرهم‌سطح در بلوار امام رضا (ع)
کد خبر: 2452
شهردار کرمان گفت: طرح اجرای تقاطع غیرهم‌سطح در تقاطع بلوار شرف‌آباد و بزرگراه امام رضا علیه‌السلام و تقاطع بلوار آزادگان و بزرگراه امام رضا علیه‌السلام توسط مشاور مطالعه و توسط شورای اسلامی شهر کرمان مصوب شده است
سیدمهران عالم‌زاه در نشست پیگیری پروژه‌های شهری، به سناریوهای پیشنهادی مشاور در این زمینه اشاره کرد و افزود: طرح‌های پیشنهادی که منطبق با طرح تفصیلی و طرح جامع ترافیک شهر کرمان است، در جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا مطرح شد و مسایل اقتصادی و اجرایی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: مقرر شد این دو طرح در کارگروه ترافیک نیز مطرح و بررسی شود.
شهردار کرمان ادامه داد: در خصوص تقاطع سه‌راهی سیلو و شهید نیکزاد نیز مراحل اداری و قانونی جهت نصب دوربین طی شده و دوربین‌ها در این محدوده‌ها جهت ترددشماری نصب شد.
عالم‌زاده در خصوص تقاطع الله‌آباد و سه‌راه جوپاری نیز گفت: در این خصوص مطالعات مربوط به حمل‌ونقل عمومی و عابر پیاده تکمیل و تحویل داده شده و 13 سناریوی جدید نیز با توجه به حداقل میزان تملک ارائه شد.
وی افزود: هزینه 28 گزینه پیشنهادی برآورد می‌شود و موارد در کمیسیون حمل‌و‌نقل و عمران شورا و سپس در کارگروه ترافیک نیز مطرح خواهد شد.
شهردار کرمان با اشاره به طرح ساماندهی ورودی‌های شهر گفت: در خصوص ورودی‌های شمالی و شرقی نیز، اصلاح طرح هندسی ورودی هفت‌باغ با توجه به مصوبات کارگروه ترافیک انجام شده و ورودی جاده زرند هم نقشه‌برداری شده است.
عالم‌زاده افزود: قرار شد نقشه‌بردار نقشه نهایی را برای ارایه به مشاور، تحویل دهد.
وی ادامه داد: در خصوص ورودی غربی نیز مصوبات کارگروه و همچنین ایرادهایی که به طرح گرفته شده بود، رفع شده و استعلام دو مورد ازجمله موقعیت کنارگذر شرقی که از اراضی قائم‌آباد و سعادت‌آباد عبور می‌کند و کاربری شهربازی، باید توسط معاونت معماری و شهرسازی شهرداری انجام شود و اطلاعات لازم در اختیار مشاور قرار گیرد تا مطالعات مرحله اول و طراحی فاز یک ورودی غربی هم تکمیل شود.
شهردار کرمان با اشاره اینکه خاک‌برداری در آمستان جدید نیز تا هفته آینده به پایان می‌رسد، گفت: مقرر شد مناقصه احداث قبور طی هفته آینده تعیین‌تکلیف و مراحل قانونی آن انجام شود.
عالم‌زاده در ادامه، با تأکید بر سرعت‌بخشیدن به اجرای پروژه آزادسازی محور سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، گفت: سعی بر این است که تملک و آزادسازی این محور با سرعت و جدیت انجام شود.
شهردار کرمان در خصوص طرح ارتقای حمل‌ونقل عمومی نیز بیان کرد: بازسازی اتوبوس‌ها ۴۰ درصد پیشرفت داشته و در خصوص اجرای طرح تراموا در کرمان نیز مقرر شد با مشاور جهت ارایه شرح خدمات جلسه برگزار شود.
عالم‌زاده در خصوص پروژه بازآفرینی بازار قلعه‌محمود نیز گفت: این پروژه در دو فاز مطالعاتی (با همکاری جهاد دانشگاهی) و اجرایی در حال پیگیری است.
شهردار کرمان در ادامه، با اشاره به اینکه گذشت زمان و طولانی‌شدن اجرای پروژه‌های عمرانی به ضرر مجموعه مدیریت شهری و شهروندان است، افزود: سرعت‌بخشیدن به اجرای پروژه‌ها، مهم و ضروری است که امیدواریم با رفع موانع بتوانیم پروژه‌ها را با کیفیت و سرعت مطلوب پیش ببریم.
لازم به ذکر است؛ در پایان این نشست در خصوص رفع مشکلات پیشِ روی اجرای چندین پروژه عمرانی تصمیم‌گیری شد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2452